Forradalmi AI-megoldás a bankszektorban
Egy amerikai fintech vállalat, a WorkFusion olyan mesterséges intelligenciát fejlesztett, amely a becslések szerint 5000 banki alkalmazott munkáját helyettesíti. A rendszer naponta több mint egymillió riasztást dolgoz fel automatikusan, főként a pénzügyi bűnözés elleni megfelelési feladatok területén.
A cég 2022-ben váltott irányt: az intelligens dokumentumfeldolgozásról a compliance-folyamatok automatizálására helyezte át a hangsúlyt. Ma már világszerte több bank alkalmazza technológiájukat, köztük a világ 20 legnagyobb pénzintézményéből 10.
Mit tud az AI-ügynök?
A WorkFusion megoldása 3–5-szörösére növeli a megfelelési csapatok kapacitását olyan területeken, mint a szankciószűrési riasztások felülvizsgálata, a negatív hírek figyelése vagy a gyanús tranzakciók elemzése.
Adam Famularo, a WorkFusion vezérigazgatója kiemelte, hogy cégük az elsők között alkotott olyan mesterséges intelligenciát, amely konkrét munkaköröket lát el egy iparágon belül. Szavai szerint: „Előre betanított AI-ügynökeink naponta körülbelül 40 000 órányi manuális munkát takarítanak meg. Olyan munkát, amit emberek nem képesek fáradhatatlanul, nagy léptékben és magas minőségben elvégezni.”
A jövő bankjai
A vezérigazgató szerint a piac most érett meg arra, hogy széles körben alkalmazzák az ilyen automatizált AI-ügynököket, és ez még csak a kezdet. Az új technológia nem csupán költséghatékonyabbá teszi a működést, hanem a banki szektorban egyre fontosabb szerepet játszó pénzmosás elleni küzdelmet is hatékonyabbá teheti.
A fintech újításokról és digitális banki megoldásokról részletesen is szó lesz a Portfolio november 4-ei Banking Technology konferenciáján, ahol a szakértők a mesterséges intelligencia jövőjét is napirendre tűzik.