2025. 12. 05.

382.03 Ft

327.47 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Tech

Mesterséges intelligenciával erősít a 4iG a One Magyarországnál

Mesterséges intelligenciával erősít a 4iG a One Magyarországnál
10perc.hu
2025. 09. 15.
Fotó: 4iG Nyrt. (facebook)

A 4iG mesterséges intelligenciával támogatott hálózati felügyeleti rendszert vezet be a One Magyarországnál az Elisa Polystarral együttműködésben.

A 4iG Csoport újabb mérföldkőhöz érkezett: a vállalat kiterjesztette együttműködését a finn Elisa Polystarral, és a One Magyarországnál bevezeti a legmodernebb, mesterséges intelligenciával támogatott hálózati szolgáltatásfelügyeleti rendszert. A cél, hogy az ügyfelek még stabilabb, gyorsabb és magasabb minőségű szolgáltatást élvezhessenek - számolt be róla az Index.

Valós idejű hálózatfelügyelet

Az új generációs megoldás a One Magyarország teljes infrastruktúráját lefedi a központi elemektől a mobilhálózatig, így biztosítva valós idejű átláthatóságot. Ez lehetővé teszi a hibák és teljesítményproblémák gyors felismerését, sőt sok esetben azok megelőzését is.

– „Az Elisa Polystarral való együttműködés olyan mérföldkő, amely nemcsak hálózataink minőségét emeli magasabb szintre, hanem ügyfélközpontú működésünket is tovább erősíti. Meggyőződésünk, hogy az új rendszer bevezetése hosszú távon stabilabb, átláthatóbb és jövőbiztos hálózatot teremt hazai leányvállalatunknál, a One Magyarországnál is” – mondta Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.

Stratégiai lépés a digitális transzformációban

A projekt nemcsak technológiai újítás, hanem stratégiai jelentőségű is: illeszkedik a 4iG digitális transzformációs irányvonalához. A rendszer támogatja a 2G, 4G és 5G szolgáltatásokat, képes lépést tartani a növekvő adatforgalommal, és integrálódik a One Magyarország meglévő rendszereivel.

Stephen Preston, az Elisa Polystar vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy: az új „rendszer révén a One Magyarország valós idejű rálátást nyer teljes hálózatára, így lehetővé válik a proaktív döntéshozatal, miközben az ügyfelek gyorsabb és megbízhatóbb szolgáltatásokat vehetnek igénybe. Mindez kiváló alapot teremt a jövőbeli innovációkhoz.”

Ügyfélélmény és biztonság

A mesterséges intelligencia és gépi tanulás alkalmazásával a rendszer automatikusan észleli a hálózati anomáliákat, teljesítményproblémákat és biztonsági fenyegetéseket is. Ennek köszönhetően a hibák gyorsabban orvosolhatók, az ügyfelek pedig zavartalanabb, biztonságosabb szolgáltatást élvezhetnek.

A kiépítés azonnal megkezdődik, a cél pedig, hogy a jövő nyári fesztivál- és roaming szezonra a One Magyarország ügyfelei már az új rendszer előnyeit tapasztalhassák.

További cikkek

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek