A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bejelentette, hogy új fejlesztéssel bővíti a BudapestGO alkalmazás működését: tartalék fizetési szolgáltatót vezetnek be a SimplePay esetleges hibáinak kivédésére. A változás célja, hogy a jövőben megbízhatóbban működjenek a digitális jegyvásárlások – jelentette be a BKK a felhasználóknak küldött közleményében.
Ha a fő fizetési szolgáltató, a SimplePay valamilyen okból nem elérhető, a rendszer automatikusan a Barionon keresztül dolgozza majd fel a tranzakciókat. Ez azt jelenti, hogy az utasoknak nem kell attól tartaniuk, hogy fizetési hiba miatt nem tudják megvenni bérletüket vagy jegyüket.
Az új rendszer bevezetése június 16-áról 17-ére virradó éjszaka történik, ezért június 16-án este 22 órától másnap reggel 7 óráig a BudapestGO alkalmazás egyes funkciói nem lesznek elérhetőek. A BKK azt javasolja, hogy aki ebben az időszakban utazna, előre gondoskodjon jegyéről vagy bérletéről.
A sikeres átállást követően június 17-én a felhasználóknak frissíteniük kell az alkalmazást a 6.3.0 verzióra (Android és iOS rendszereken egyaránt). Ezután újra meg kell:
-
adni a bankkártya-adatokat,
-
beállítani az automatikus bérletmegújítást, ha ezt korábban használták.
A BKK szerint a változtatás hosszú távon nagyobb biztonságot és stabilitást jelent a digitális jegyvásárlásban, különösen olyan időszakokban, amikor megnövekedhet a forgalom vagy a technikai hibák kockázata - írta meg a 24.hu.