Július 19-én történt az egyik legnagyobb globális informatikai kimaradás, amikor a CrowdStrike Falcon Sensor nevű termékének hibája számos banki szolgáltatót és a légiközlekedési szektort is megbénította, valamint több iparágban is fennakadásokat okozott. A cég gyorsan reagált, és kiadott egy javítást, amely azonban manuális beavatkozást igényelt minden eszköz esetében, így hosszú időt vett igénybe a probléma megoldása - közölte a 24.hu.
A leállás körülbelül 8,5 millió eszközt érintett. George Kurtz, a CrowdStrike vezérigazgatója július 26-án közölte, hogy a munkaállomások 97 százalékát sikerült helyreállítani. A fennmaradó ügyfelektől további türelmet kért. John Cable, a Microsoft alelnöke elmondta, hogy több mint 5000 mérnök dolgozott éjjel-nappal a hiba elhárításán. A CrowdStrike frissítése komoly problémákat okozott, mivel a szoftver kernelszintű hozzáféréssel rendelkezett a rendszerhez. A jövőben valószínűleg korlátozni fogják a harmadik felek szoftvereinek hozzáférését a Windows kernelhez.
A Parametrix biztosító cég becslése szerint a hibás frissítés közel 5 milliárd dollár veszteséget okozhatott a Fortune 500-as vállalatoknak. A cégek körülbelül 25 százaléka tapasztalt fennakadást a kiesés miatt, különösen légitársaságok, egészségügyi szolgáltatók és banki partnerek. A biztosítási veszteségek várhatóan 540 millió és 1,08 milliárd dollár között mozognak, ami a teljes pénzügyi veszteség 10-20 százalékát jelenti. A CrowdStrike akár jogi problémákkal is szembesülhet, ha az ügyfelek benyújtják követeléseiket.