A Windrunner 108 méter hosszú, 79,5 méteres szárnyfesztávolságú, és 72 575 kg hasznos teherbírású. Ez hétszer több, mint amit az Antonov An-225 Mriya tudott. A repülőgép célja, hogy a legnagyobb szélturbina lapátokat szállítsa a szárazföldi szélerőművek építési helyszíneire.
A gép 2000 km-es hatótávolsággal és 8200 köbméteres raktérrel rendelkezik. A repülőgépnek köszönhetően a szárazföldi szélerőművek építése gyorsabbá és olcsóbbá válhat, ami hozzájárulhat a tiszta energia terjedéséhez. A Windrunnert a coloradói székhelyű Radia vállalat fejleszti, és várhatóan 4 éven belül elkészül.
A coloradói székhelyű Radia vállalat gépe olyan hatalmas, hogy a turbinák szállításához leszállópályát kell építeni a lapátgyártó üzemhez, egy másikat pedig szélerőmű telepítési helyére. A gyárból egyenesen a repülőgépbe pakolják a lapátokat, majd leszállásnál a repülőgép hátuljából kirakodják. Szerencsére a felhajtható orrész és törzs a repülőgép teljes hosszában alkalmassá teszi a gyors ki- és berakodásra - közölte a gyartastrend.hu.
A Wall Street Journal szerint a Windrunner 104 millió dollárt gyűjtött össze az ügy érdekében.