2025. 12. 13.

384.43 Ft

327.70 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Gazdaság

Kemény feltételeket szab Lázár: a V-Híd akár ki is eshet az állami beruházásokból

Kemény feltételeket szab Lázár: a V-Híd akár ki is eshet az állami beruházásokból
10perc.hu
2025. 11. 17.
Fotó: Lázár János (facebook)

Lázár János kemény üzenetet küldött a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt.-nek: ha a cég nem fogadja el a 10 százalékos haszonkulcsot és nem teszi átláthatóvá alvállalkozói szerződéseit, kizárhatják az állami vasútépítésekből.

Éles hangvételű nyilatkozatban üzent a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt.-nek Lázár János hétfő délelőtt, miután az Országgyűlés gazdasági bizottságában ismertette a közbeszerzési törvény szigorítását célzó módosító javaslatát - írta a HVG. A miniszter a HVG kérdésére egyértelművé tette: az állam nem enged a legfeljebb 10 százalékos haszonkulcsból és az átlátható alvállalkozói lánc elvárásából – még a V-Híd esetében sem.

Lázár szerint a V-Híd jelenleg is vitatja a kormány feltételeit, ezért perben állnak egymással. A cég többek között nem fogadja el a 10 százalékos nyereséghatárt, és nem hajlandó megmutatni alvállalkozói szerződéseit sem. A miniszter egyértelműen fogalmazott:

„Előfordulhat, hogy kizárjuk az állami beruházásokból, ha ez a jogvita fennmarad, és akkor a V-Híd nem fog tudni a vasútépítésekben részt venni. Ha ő nem fogadja el, hogy 10 százalékot kereshet, és nem hajlandó betekintést engedni a számaiba, akkor nyilván nem fog vasutat építeni Magyarországon.”

A Gubacsi híd tenderén pattant ki a vita

A konfliktus azután élesedett ki, hogy a V-Híd megtámadta a Lázár-tárca 26,5 milliárd forintra becsült Gubacsi vasúti híd tenderét. A cég jogsértőnek vélte a haszonkulcs-korlátozást és az alvállalkozói lánc teljes ellenőrizhetőségét. A Közbeszerzési Döntőbizottság azonban minden kifogást elutasított.

A miniszter hozzátette: akár ki is zárhatják a feltételeket nem teljesítő cégeket az állami beruházásokból, így akár azt a V-Hídat is, amely az elmúlt években lényegében monopolhelyzetbe került a vasútépítések területén.

További cikkek

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek