Informatikai rendszerfrissítés miatt késve juthatnak el az áramszámlák az ügyfelekhez több régióban – erről pénteken tájékoztatta az E.ON Hungária Csoport a nyilvánosságot. A változás elsősorban Budapestet, Pest megye jelentős részét, valamint kisebb mértékben az Észak-Dunántúlt érinti - közölte a hvg.
A közlemény szerint a június 22. és július 15. közötti időszakban akár háromhetes késésre is lehet számítani azoknál a számláknál, amelyeket az MVM Next állít ki. Az ok: az E.ON jelenleg egységesíti áramhálózati ügyfélkiszolgáló rendszereit, hogy a jövőben gyorsabb és egyszerűbb legyen az ügyintézés.
A késedelem oka, hogy a rendszerfrissítés ideje alatt az E.ON késve küldi el a fogyasztási adatokat az MVM Nextnek. Ez vonatkozik mind az éves leolvasási adatokra, mind az okosmérőkkel mért havi elszámolásokra. Ezek nélkül a szolgáltató nem tudja időben kiállítani a számlákat.
Fontos kiemelni, hogy a villamosenergia-ellátás zavartalan marad. Az egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézés az MVM Nextnél továbbra is működik, ugyanakkor egyes folyamatok hosszabb átfutási időt vehetnek igénybe.
Milyen területeket érint az átállás?
-
Budapest
-
Pest megye jelentős része (ELMŰ Hálózati Kft. ügyfelei)
-
Észak-Dunántúl kisebb területei (E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt.)
Műszaki ügyekben (például hibabejelentés, visszakapcsolás) továbbra is az E.ON az illetékes. Ezek az ügytípusok az átállás ideje alatt is folyamatosan intézhetők.
Az MVM Next az érintetteket e-mailben és postai úton is értesítette a számlák csúszásáról, valamint a halasztott fizetési lehetőségekről. A tájékoztatás szerint a fizetési határidők igazodnak a későbbi számlázáshoz, így nem szükséges külön lépéseket tenni.
Online tájékoztatás is elérhető az MVM hivatalos oldalán, ahol az ügyfelek naprakész információkat találhatnak az átállás részleteiről és az érintett számlázási időszakokról.