Az elektromos autók gyártásának kihívásai miatt csődöt jelentett a Fisker, amelyet a dán autótervező, Henrik Fisker alapított. A vállalat 2016-ban indult újra, miután az első próbálkozás, a Fisker Automotive, 2012-ben csődbe ment. Az újraindítás során a cég egymilliárd dollárt gyűjtött össze befektetőktől, és 2020-ban tőzsdére került. Tavaly nyáron mutatták be az első modelljüket, az Ocean nevű elektromos crossovert, ám a kereslet csökkenése és a műszaki problémák miatt nem vált sikeressé - közölte a Forbes.
Az Ocean számos műszaki problémával küzdött, többek között 18 ezer darabot hívtak vissza a motorteljesítmény elvesztésének veszélye miatt, és további 11 ezret a műszerfal jelzőfényeinek és ikonainak nem megfelelő működése miatt. Ezek a problémák hozzájárultak a Fisker értékének meredek csökkenéséhez, amelyet egykor 8 milliárd dollárra becsültek.
Az elektromos autók iránti kereslet csökkenése és a pénzügyi nehézségek miatt a Fisker nem tudta törleszteni hiteleit, és csődöt jelentett. A cég potenciális vevőket keresett, és állítólag négy autógyártóval is tárgyalt a felvásárlásról, de végül nem sikerült megmenteni a vállalatot.
A Fisker csődjét a globális gazdasági környezet is befolyásolta, ahol a nagy elektromos autógyártók, mint a Tesla, a Rivian és a Lucid is leépítik a munkaerőt a kereslet visszaesése miatt. Ez a helyzet a magyarországi akkumulátorgyárakra is hatással van, amelyek szintén érzik a piac szorongását.
US electric vehicle maker Fisker filed for bankruptcy protection after being hit by a rapid cash burn while it tries to deliver its ‘Ocean’ EVs in the US and Europe https://t.co/GuDDV237AR pic.twitter.com/9A36yJtm4a
— Reuters (@Reuters) June 18, 2024