Szokatlan marketingfogással rukkolt elő a Kia Finnországban: a márka az új EV4 elektromos autói mellé benzinszagú autóillatosítót ad ajándékba. Az ötlet célja, hogy enyhítse azok „elvonási tüneteit”, akik a villanyautózásra való átállás során hiányolják a hagyományos autók illatát és hangulatát.
„Hiányzik a benzin illata és a benzinkútra rohangálás az elektromos átállás közepette? Itt a gyors segítség az elvonási tünetekre” – írta a Kia finnországi részlege a kampány bejelentésekor.
A humoros ötlet háttere
A különleges illatosító eredetileg egy finn importőr ötlete volt, aki egy parfümőrrel közösen kísérletezett az illattal. Az aromát úgy alkották meg, hogy motorolajra, fémes jegyekre és műhelyhangulatra emlékeztessen – mintha az ember egy autószervizbe lépne.
A Kia végül az ötletet továbbfejlesztve készítette el a tükörre akasztható, „benzinszagú” illatosítót, amelyet limitált példányszámban adnak a vásárlóknak az új EV4 modellek mellé.
Elektromos autó, retró illattal
A kampány egyszerre ironikus és ügyes válasz az elektromos autózás egyik gyakran emlegetett kritikájára: hogy hiányzik belőle az „autózás élménye”. A Kia humorral próbálja oldani a váltás körüli ellenérzéseket, miközben az EV4 modellel tovább erősíti pozícióját az európai elektromos piacon.
A finn reklám akció ugyan elsősorban figyelemfelkeltő kampány, de szakértők szerint jól mutatja, hogy az autógyártók kreatív, életmódközpontú megközelítésekkel próbálják vonzóbbá tenni a villanyautókat.