2025. 12. 13.

384.43 Ft

327.70 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Csúszik a szegedi BYD-gyár indulása – csak 2026 közepén indulhat a termelés

Csúszik a szegedi BYD-gyár indulása – csak 2026 közepén indulhat a termelés
10perc.hu
2025. 11. 05.
Fotó: Northfoto

A BYD alelnöke hivatalosan bejelentette: a szegedi autógyár 2026 második negyedévében kezdi meg a működését, nem pedig 2025-ben, ahogy korábban várták. A vállalat eközben új európai adatközpontot és designstúdiót is tervez.

Hivatalossá vált: 2026 közepén indulhat el a szegedi BYD-gyár

A Bloomberg értesülései szerint a kínai BYD autógyártó végre hivatalosan is bejelentette a szegedi üzem indulásának időpontját.
A bejelentés Stella Li, a vállalat ügyvezető alelnöke részéről hangzott el Csengcsouban, egy kínai sajtóeseményen.

A közlés szerint a magyarországi gyár 2026 második negyedévében kezdi meg a termelést – ez pedig eltér a korábban emlegetett 2025-ös dátumtól.

Szimbolikus helyszín és óriásberuházás Kínában

A bejelentés helyszíne sem véletlen: Csengcsouban épül a BYD legnagyobb gyártóbázisa, amely a Tesla Gigafactoryméretét tízszeresen meghaladó komplexum lesz, gyakorlatilag egy önálló iparvárosként működve.
Ez a projekt jól mutatja, mekkora ambíciókkal terjeszkedik a kínai autógyártó világszerte.

A szegedi gyár indulása eltolódott

A BYD alelnöke pontos időszakot jelölt meg, de a kezdés továbbra is rugalmas: a termelés indulása tavasz és nyár között várható.
Egyelőre nem világos, hogy az üzem hivatalos átadása és a tényleges gyártás megkezdése egy időben történik-e, vagy külön fázisokban.

A magyarországi projekt stratégiai jelentőségű, hiszen ez lesz Európa első BYD-személyautógyára, amely az elektromos autópiac bővülését támogatja.

Új tervek Európában – adatközpont és olasz designstúdió

Stella Li a sajtóeseményen a BYD további nemzetközi terveiről is beszélt.
Elmondta, hogy:

  • a vállalat Törökországban az Atto 3 és a Seal U Plus DM-i modellek gyártását tervezi;

  • Európában pedig adatközpont és olaszországi designstúdió létrehozása szerepel a napirenden.

A BYD célja, hogy az európai piacokon önálló ellátási és fejlesztési infrastruktúrát alakítson ki, csökkentve a logisztikai függőséget Ázsiától.

Nincs amerikai terjeszkedés – és vége az árháborúnak

Az alelnök egyúttal megerősítette, hogy a BYD-nek nem áll szándékában belépni az amerikai piacra, ahol a kínai gyártók komoly politikai korlátozásokba ütköznének.
Határozottan cáfolta azt is, hogy a cég indította volna el a kínai elektromos autópiac árháborúját, hozzátéve, hogy a BYD már leállította a rendkívüli árengedményeket.

A BYD szegedi gyárának indulása 2026 közepére tolódik, de a projekt továbbra is a cég globális stratégiájának egyik kulcspontja.
Az európai terjeszkedés – adatközpont, designstúdió és új gyártókapacitások – azt mutatja, hogy a kínai vállalat hosszú távra rendezkedik be a kontinensen, Európa elektromos autópiacának egyik meghatározó szereplőjeként.

További cikkek

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek