Hivatalossá vált: 2026 közepén indulhat el a szegedi BYD-gyár
A Bloomberg értesülései szerint a kínai BYD autógyártó végre hivatalosan is bejelentette a szegedi üzem indulásának időpontját.
A bejelentés Stella Li, a vállalat ügyvezető alelnöke részéről hangzott el Csengcsouban, egy kínai sajtóeseményen.
A közlés szerint a magyarországi gyár 2026 második negyedévében kezdi meg a termelést – ez pedig eltér a korábban emlegetett 2025-ös dátumtól.
Szimbolikus helyszín és óriásberuházás Kínában
A bejelentés helyszíne sem véletlen: Csengcsouban épül a BYD legnagyobb gyártóbázisa, amely a Tesla Gigafactoryméretét tízszeresen meghaladó komplexum lesz, gyakorlatilag egy önálló iparvárosként működve.
Ez a projekt jól mutatja, mekkora ambíciókkal terjeszkedik a kínai autógyártó világszerte.
A szegedi gyár indulása eltolódott
A BYD alelnöke pontos időszakot jelölt meg, de a kezdés továbbra is rugalmas: a termelés indulása tavasz és nyár között várható.
Egyelőre nem világos, hogy az üzem hivatalos átadása és a tényleges gyártás megkezdése egy időben történik-e, vagy külön fázisokban.
A magyarországi projekt stratégiai jelentőségű, hiszen ez lesz Európa első BYD-személyautógyára, amely az elektromos autópiac bővülését támogatja.
Új tervek Európában – adatközpont és olasz designstúdió
Stella Li a sajtóeseményen a BYD további nemzetközi terveiről is beszélt.
Elmondta, hogy:
-
a vállalat Törökországban az Atto 3 és a Seal U Plus DM-i modellek gyártását tervezi;
-
Európában pedig adatközpont és olaszországi designstúdió létrehozása szerepel a napirenden.
A BYD célja, hogy az európai piacokon önálló ellátási és fejlesztési infrastruktúrát alakítson ki, csökkentve a logisztikai függőséget Ázsiától.
Nincs amerikai terjeszkedés – és vége az árháborúnak
Az alelnök egyúttal megerősítette, hogy a BYD-nek nem áll szándékában belépni az amerikai piacra, ahol a kínai gyártók komoly politikai korlátozásokba ütköznének.
Határozottan cáfolta azt is, hogy a cég indította volna el a kínai elektromos autópiac árháborúját, hozzátéve, hogy a BYD már leállította a rendkívüli árengedményeket.
A BYD szegedi gyárának indulása 2026 közepére tolódik, de a projekt továbbra is a cég globális stratégiájának egyik kulcspontja.
Az európai terjeszkedés – adatközpont, designstúdió és új gyártókapacitások – azt mutatja, hogy a kínai vállalat hosszú távra rendezkedik be a kontinensen, Európa elektromos autópiacának egyik meghatározó szereplőjeként.