Az Európai Bizottság vizsgálata alapján Kína tisztességtelen támogatásban részesíti az akkumulátoros elektromos járműgyártást, ami súlyos gazdasági károkat okozhat az EU elektromos járműgyártóinak. Az EU ezért ideiglenes kiegyenlítő vámok bevezetését tervezi - közölte a 24.hu.
Az Európai Bizottság kapcsolatba lépett a kínai hatóságokkal, hogy megoldást találjanak a problémákra, és biztosítsák, hogy ezek a támogatások megfeleljenek a Kereskedelmi Világszervezet szabályainak. Ha a tárgyalások nem vezetnek eredményre, az EU július 4-étől ideiglenes vámokat vezethet be.
A három kínai gyártó, amelyet az Európai Bizottság vizsgált:
- BYD: 17,4%-os vám (a BYD éppen Szegeden épít gyárat),
- Geely: 20%-os vám,
- SAIC: 38,1%-os vám.
Más kínai elektromos járműgyártók, akik együttműködtek a vizsgálatban, átlagosan 21%-os vámot kapnának, míg azok, akik nem működtek együtt, 38,1%-os vámot fizetnének.
Az Európai Bizottság október 4-én indított szubvencióellenes vizsgálatot a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművek behozatalára. Az ideiglenes vámokat legkésőbb július 4-ig vezetheti be, a végleges intézkedéseket pedig az ideiglenes vámok kivetésétől számított négy hónapon belül kell bevezetni. Az ideiglenes vámok tervezett szintjeiről minden érdekelt felet, beleértve az uniós gyártókat, importőröket és exportőröket is, tájékoztatták. A vizsgálatban érintett vállalatoknak lehetőségük van véleményt nyilvánítani, majd az Európai Bizottság az uniós joggal összhangban felülvizsgálhatja számításait.
China makes last-ditch charm offensive to avert trade war with EU https://t.co/EVflPMDJAO
— Global Customs Compliance Ltd (@GCC_Customs) June 5, 2024