386.18 Ft

355.40 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Gazdaság

Leáldozott a hagyományos kóláknak Magyarországon is?

10perc.hu
2024. 05. 02.
Leáldozott a hagyományos kóláknak Magyarországon is?

A világ egyik legnagyobb üdítőitalt gyártó cége az első negyedéves jelentése szerint elsősorban már nem a hagyományos italainak, hanem a Fanta és Fairlife termékek iránti fokozott fogyasztói keresletnek köszönheti a bevételeinek növekedését.

Noha a világon, így Magyarországon is rengeteg híve van a hagyományos kóláknak, a különböző felmérések egyértelműen igazolják, hogy az ő idejük lassan lejár – írta meg a CNBC. A portál mindezt a Coca-Cola első negyedéves jelentésére alapozza, ugyanis a várt eredményeket azért tudták felülmúlni, mert a fogyasztók több Fanta és Fairlife italt vásároltak. Emiatt a cég felülvizsgálta az egész évre vonatkozó organikus bevételi előrejelzéseit is.

Az LSEG elemzői felmérése alapján a Coca-Cola egy részvényre jutó nyeresége 74 cent volt, ami meghaladja a várt 70 centet. A bevétel 11,30 milliárd dollár lett, szemben az előzetesen várt 11,01 milliárd dollárral. Az első negyedévben a nettó nyereség 3,18 milliárd dollár volt, ami növekedést mutat az egy évvel korábbi 3,11 milliárd dollárhoz képest – olvasható a Pénzcentrum elemzésében.

A vállalat továbbá elszámolt egy 760 millió dolláros nem készpénzes értékvesztést a Bodyarmor sportital márka kapcsán, amelyet 2021-ben vásárolt meg teljes egészében 5,6 milliárd dollárért. John Murphy pénzügyi igazgató szerint ez a költség magasabb diszkontrátát és versenyképesebb piaci környezetet tükröz.

A nettó árbevétel 3%-kal nőtt és elérte az 11,30 milliárd dollárt

Az organikus eladások pedig 11%-os emelkedést mutattak. A globális egységnyi dobozos volumen enyhén, 1%-kal bővült, míg az észak-amerikai volumen változatlan maradt.

James Quincey vezérigazgató szerint az észak-amerikai piac lassan indult a negyedévben, de februárban és márciusban javulást mutatott. A szénsavas üdítőitalok üzletágából származó volumen 2%-kal nőtt. A gyümölcslevek, tejtermékek és növényi alapú italok területén szintén 2%-os növekedést regisztráltak. Ezzel szemben a víz-, sport-, kávé- és teaüzletág volumene csökkenést mutatott.

Az árak összességében emelkedtek az előző évhez képest, amit részben hiperinflációnak tulajdonítanak bizonyos piacokon. A Coca Cola mostantól egy év alatt 8-9%-os szerves bevételnövekedésre számít, azaz a hagyományos kólák háttérbe kerülnek. Az egész évre vonatkozóan továbbra is tartja a 4-5%-os összehasonlítható nyereségnövekedés előrejelzését.

Címkék:
#Tőzsde

Hirdetés

További cikkek