A belföldi online vásárlások száma és értéke évek óta folyamatosan növekszik, 2020 azonban rekord év lehet a hazai online kiskereskedelmi piacon. A koronavírus miatt az emberek egyre nagyobb mértékben kezdenek el áttérni az életük digitális kiszolgálására, ami szakértők szerint ebben az évben legalább 1000 milliárd forintos összforgalmat eredményezhet. A termékkategóriák esetében kiugró növekedést érnek el azok, akik az otthoni munkavégzéshez szükséges kellékeket áruló, sport, háztartási vagy hobbi termékekre építették a webshopjaikat. A karácsonyi forgalom pedig további extrém meglepetéseket hozhat.
Sokan csak most ismerték fel, hogy tanulni, dolgozni és persze bevásárolni is lehet az internet segítségével. Már 2019-ben 781 milliárd volt az országos e-kereskedelmi bevétel, ami minden online megrendelő felület forgalmát magában foglalta. Összehasonlítva a mostani adatokkal, ugyanabban az időszakban 70%-al több megrendelés érkezik az online piacra. A növekedés elsősorban annak köszönhető, hogy sok új áruház nyílt, de a meglévők forgalma is emelkedett.
A home office terjedésével jól fogynak a laptopok, webkamerák és az egyéb otthoni munkavégzéshez szükséges kellékek. A sport webáruházak is felívelőben vannak, hiszen az otthoni mozgáshoz sportszereket szereznek be az emberek. Jobban fókuszba került az egészséges táplálkozás, a táplálékkiegészítő webáruházak száma is megugrott. A szupermarketek helyett sok terméket online rendelnek meg, például volt olyan pelenkát forgalmazó cég, amely hatszorosára növelte bevételét az utóbbi időszakban.
Egy Németországi felmérés szerint idén black friday napján és a karácsonyi időszakban az emberek harmada kizárólag interneten fog vásárolni. Ha nem is ilyen mértékben, de ez igaz lehet egész Európára és Magyarországra is. A szakértők szerint az év utolsó időszakában könnyedén elképzelhető duplázás a tavalyi karácsonyi eredményhez képest.