A budapesti állatkert területén zajló fejlesztésekkel kapcsolatos legújabb kormányzati javaslatok új perspektívát kínálnak a fővárosi beruházások számára - elemezte a Népszava.
A miniszteri biztos, Kovács Balázs Norbert, aki részt vett Terézváros csütörtöki testületi ülésén, elmondta, hogy a Fővárosi Állat- és Növénykert (FÁNK) körüli terület kihasításával épülhetne meg az új cirkuszművészeti központ.
A Fővárosi Nagycirkusz jelenlegi helyén, amely szintén az állatkert közvetlen közelében található, a tervezett fejlesztések szerint új, állami üzemeltetésű központ valósulhatna meg. Kovács Balázs szerint, ha az állatkert számára szükséges területet a cirkusz projekt biztosítja, akkor az állatkert is új területeken bővülhetne, különösen a vasúti vágányok területén, amelyek áthelyezésére is van javaslat.
A főváros vezetése egyetértett abban, hogy a cirkusz és az állatkert közös fenntartásban és üzemeltetésben működhetne, ami többek között azt is lehetővé tenné, hogy a Biodóm befejezése előtt álló projektet is sikeresen befejezhessék. A miniszteri biztos kiemelte, hogy az Orbán-kormány akkor lenne hajlandó pénzt biztosítani a Biodóm befejezésére, ha azt állami kezelésbe veszik. A további fejlesztési terveket is bemutatta, így például a Ferdinánd híd elbontásának lehetőségét, amelyet a főváros autóforgalma elterelésére terveznek, miközben a közösségi közlekedés és a gyalogos forgalom új alternatívák szerint zajlana.
A Nyugati pályaudvar környéki vágányok föld alá süllyesztése is szerepel a kormányzati terveken, bár ennek költségei jelentősek, a miniszteri biztos szerint mégis költség-haszon arányban pozitív változásokat hozhat. Az új fejlesztési elképzelések figyelembe veszik a közelgő felújítási munkálatokat, mint például a Szegedi úti felüljáró megépítését is. A tervezett projekt megvalósíthatósági tanulmányához költségelemzés is készül.
A kerületi és fővárosi önkormányzattal való egyeztetés kiemelt jelentőségű a végső tervek kialakításában. A változtatási tilalom eltörlésére és az építési szabályok módosítására a kerületi önkormányzat döntése alapján kerülhet sor. A változások az építési szabályok módosítását is magukban foglalhatják, amelyek jelenleg a Nyugati pályaudvar mögötti területen maximum 30 méteres épületek elhelyezését teszik lehetővé.
Soproni Tamás momentumos polgármester, aki a kormányzati tervekkel kapcsolatban részben kételkedett, elmondta, hogy bár örömteli, hogy a kormány nyitott a kérdésekben, a tárgyalások évek óta nem hoztak érdemi eredményt a közpark kialakításával kapcsolatban. Mivel a fejlesztési pályázat határideje ma lejár, a testület végül egyhangúlag támogatta annak beadását.