Az Aktuális nevű, Filep Dávid fideszes influenszerhez köthető Facebook-oldal három hónap alatt több mint 20,7 millió forintot költött Magyar Pétert célzó lejárató videókra, miközben a kormány és Orbán Viktor hirdetési költségei is rekordot döntöttek a közösségi médiában. Az oldal, amely októberben tért vissza közel kétéves szünet után, azonnal a Fidesz új kihívóját kezdte támadni, a Tisza Párt vezetőjére fókuszálva- tudósított a Telex.
Magyar Péter ellen az Aktuális szinte azonnal több százezer forintos kampányokat indított, videók sorozatában vádolva korrupcióval, politikai megalkuvással, valamint brüsszeli érdekek kiszolgálásával. Ezek a támadások egyértelműen a Fidesz kommunikációs stratégiájának elemeire épültek, például a háború, a migráció és az LMBTQ-jogok kérdésében. Ugyanakkor a kampány hatékonysága kétséges, hiszen a Tisza Párt népszerűsége több közvélemény-kutatás szerint azóta elérte, sőt, helyenként meg is haladta a Fideszét.
Az Aktuális eddigi működése komoly forrásfelhasználásra utal. A Meta Ad Library adatai szerint a 20 millió forintos költség 37 hirdetés között oszlott meg, mindössze 15 videóra alapozva, ami azt jelenti, hogy egy-egy tartalom több körben is promóciót kapott. Ezzel a költéssel az oldal olyan szereplőkkel került egy szintre, mint a Mandiner vagy Deák Dániel, akik szintén a kormányközeli médiagépezet részeként milliós összegeket fordítottak hirdetésekre.
Az Aktuális eredetileg az aktualis.hu platformon is jelen volt, amelyet Filep Dávid egykori cége, az Aktuális Média Nonprofit Kft. működtetett. A Facebookon és a YouTube-on az elmúlt években közel félmilliárd forint értékben indítottak kampányokat, elsősorban az ellenzék lejáratására. Az oldal aktivitása azonban 2022-ben megszűnt, és csak 2023 őszén indult újra, immár egyértelműen Magyar Pétert célozva.