Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter bejelentette, hogy a Ferihegy 3-as terminálja 2032-re készül el.
A sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a projekt megkezdése előtt az odavezető infrastruktúrát is fejlesztik.
A magyar állam és a Vinci konzorcium közös erőfeszítésével valósul meg a beruházás. A repteret 3,1 milliárd euróért vásárolták meg, és 1,44 milliárd eurónyi hitelt hosszabbítottak meg hozzá. Az állam részét egyharmad részben a költségvetésből, egyharmad részben az Eximbank hiteléből, valamint egyharmad részben állami tulajdon értékesítéséből finanszírozzák - foglalta össze a Telex.
Nagy Márton kiemelte, hogy az állam nem üzemeltető, hanem csak a fejlesztési irányokat szabja meg, így a reptér üzemeltetése a Vinci feladata lesz.
A tervek szerint a jelenlegi évi 14 milliós utasszámot 2030-ra 20 millióra, 2040-re pedig 25 millióra kívánják növelni.
Az infrastruktúra fejlesztésének első lépései közé tartozik a gyorsforgalmi út és a vasúti kapcsolat korszerűsítése. A miniszter elmondta, hogy mindkét beruházás összköltsége megközelíti az egymilliárd eurót. Nagy Márton hozzátette, hogy a légitársaságokat sújtó különadókat 2025. január 1-től kivezetik.
Nicolas Notebaert, a Vinci Airports elnöke elmondta, hogy bíznak a budapesti repülőtér potenciáljában, és céljuk a reptér kapacitásának növelése mellett a fenntarthatóság javítása, például napelemek telepítésével.
A reptér forgalma jelenleg magasabb, mint 2019-ben, és a sok sportesemény tovább növeli a forgalmat.
Nagy Márton elmondta, hogy a reptér fejlesztésének költségei függnek a költségvetés rendelkezésre álló forrásaitól. Ha szükséges, egyes részeket koncesszióba adhatnak. Az infrastruktúra fejlesztésének részletes terveit Lázár János készíti elő.