Az utasok a Waymo saját alkalmazásán keresztül hívhatják majd a sofőr nélküli autókat, a szolgáltatás kezdetben kísérleti jelleggel fut. A londoni és oxfordi mérnöki központok feladata, hogy a rendszert felkészítsék a brit főváros sajátos közlekedési körülményeire: a szűk utcákra, a zsúfolt kereszteződésekre, valamint a taxikkal, buszokkal és kerékpárosokkal teli forgalomra.
A Waymo statisztikái szerint önvezető flottájuk eddig több mint 100 millió mérföldet teljesített, és kevesebb hibával közlekedik, mint az emberi sofőrök.
A taxisok tiltakoznak
A londoni fekete taxik több évszázados hagyománya azonban veszélyben érezheti magát az új technológia miatt. Steve McNamara, a taxisok szövetségének főtitkára szerint az önvezető autók nem városi közlekedésre valók, inkább „vidámparki trükknek” számítanak, amelyek gyakran megzavarodnak és fennakadásokat okoznak.
Biztonságosabb jövőt ígérnek
A Waymo ezzel szemben hangsúlyozza, hogy fokozatos bevezetést tervez, és célja hosszú távon biztonságosabb és fenntarthatóbb alternatívát kínálni a brit közlekedésben.