Négy utas vesztette életét, míg egy fiatal nő csak egy bátor járókelő segítségével menekült meg. A baleset október 24-én történt, amikor a Tesla Model Y vezetője elvesztette az uralmát az autó felett. A jármű először egy korlátnak ütközött, majd egy oszlopnak csapódott és lángra kapott – számolt be róla a Futurism. Az ütközés következtében négy ember életét vesztette, míg egy ötödik utas, egy húszas éveiben járó nő, csak egy járókelő, Rick Harper segítségével tudott kimenekülni.
Az elektromos ajtórendszer szerepe
A hatóságok még vizsgálják, hogy a Tesla Model Y elektromos ajtónyitó rendszere hozzájárult-e a tragédia bekövetkeztéhez. Ugyanis a Tesla és más autógyártók több modellje is olyan ajtórendszert használ, amely áramellátást igényel a működéshez. Bár sok Teslában találhatók manuális vésznyitók, ezek elhelyezkedését és tervezését gyakran kritizálják.
„Az ilyen vésznyitók rosszul megtervezettek és nehezen megtalálhatók,” különösen pánikhelyzetekben – emelik ki a szakértők.
A Model Y esetében nem minden jármű rendelkezik hátsó ajtóhoz tartozó manuális nyitóval, amit maga a Tesla is elismer a használati kézikönyvében.
Hasonló tragédiák
Ez nem az első eset, amikor Tesla-tulajdonosok életüket vesztették az elektromos ajtók problémái miatt.
- 2019-ben egy apa halt meg a Tesla Model S autójában, amikor az automatikusan visszahúzódó ajtókilincsek nem működtek, és nem tudott kijutni a lángoló járműből.
- 2021-ben egy másik Tesla-tulajdonos is életveszélybe került, amikor autója kigyulladt, és az ajtókilincsek nem nyíltak ki. Bár neki végül sikerült kijutnia.
Az elektromos járművek tűzveszélye
Az elektromos járművek, köztük a Teslák akkumulátorai különösen veszélyesek, mivel tűzeset esetén az oltás órákig tarthat, és több tízezer liter vizet igényel. Ezért elengedhetetlen, hogy az autók megbízható vésznyitó rendszerrel legyenek ellátva, amely lehetővé teszi az utasok biztonságos menekülését.
A hatóságok jelenleg is vizsgálják a baleset pontos körülményeit, beleértve az elektromos ajtórendszer szerepét és az akkumulátor esetleges hibáját. Az eset azonban ismét felhívja a figyelmet arra, hogy az elektromos járművek biztonsági megoldásait tovább kell fejleszteni, különösen vészhelyzetekre.