A Xiaomi elkötelezetten törekszik arra, hogy a villanyautópiac egyik meghatározó szereplőjévé váljon, még akkor is, ha jelenleg komoly veszteségeket szenved el - írta a Totalcar.
A Bloomberg beszámolója szerint a Xiaomi körülbelül 60 ezer jüant, azaz csaknem hárommillió forintot veszít minden egyes eladott autóján. Ennek ellenére a vállalat pénzügyi igazgatója, Alain Lam hangsúlyozta, hogy jelenleg a növekedés a legfontosabb, nem pedig a nyereség. „Jelenleg inkább a növekedésre összpontosítunk, mint a nyereségességre” – mondta Lam.
A Xiaomi már tervezi következő modelljét, egy SUV-t, amely a Tesla Model Y versenytársa lehet. A legkorábban 2025-ben piacra kerülő modell mellett várhatóan hamarabb megjelenik a SU7 szedán sportos változata, az Ultra. Emellett a vállalat egy új területet is vásárolt Pekingben, ahol bővíteni szeretnék gyártási kapacitásukat.
Jelenleg a Xiaomi csak Kínában értékesít járműveket, de terveik között szerepel az európai piacra való belépés is. Lam szerint a vállalat globális jelenlétet szeretne, de elsődleges céljuk a kínai piac igényeinek kielégítése.