A Totalcar cikke részletezi Werner Olle, autópiaci szakértő nyilatkozatát, aki szerint a drámai eladási visszaesés a német kormány által az elektromos autókra igényelhető támogatás váratlan megszűnésének köszönhető. Ez a lépés elriasztotta a potenciális vásárlókat, akik a kedvezmények megszűnése után nem találták vonzónak az elektromos autók árát.
Jelenleg 100.000 elektromos autó parkol tétlenül a gyárak és kereskedések telephelyein, jelentős tőkelekötést okozva.
A helyzet súlyosságát tovább fokozza, hogy a raktározás további költségekkel jár, miközben a járművek értéke idővel csökkenhet.
Míg a német elektromosautó-export az elmúlt évben jelentősen, 58%-kal emelkedett, ez önmagában nem elegendő a felhalmozódás problémájának megoldására. Ezenfelül a szakértők rámutatnak, hogy a kedvezmények megszűnése miatt a belföldi piac gyengülése hosszabb távon az export növekedését is veszélyeztetheti.
Az elmúlt évben a német elektromosautó-gyártók exportja látványosan emelkedett, 786 ezer járművet adtak el külföldön, összesen 36 milliárd euró értékben. Ez az előző évhez viszonyítva 58 százalékos növekedést jelent. A tisztán elektromos autók az exportált járművek körülbelül 25 százalékát tették ki. Olle rámutatott, hogy bár az export növekedése pozitívum, nem oldja meg az iparág minden problémáját.
A felhalmozás hosszú távon költséges, és csak jelentős kedvezményekkel lehetne rávenni a vásárlókat a magas árú modellek megvételére.
Ezért bizonytalan, meddig tarthatja fenn a német autóipar ezt a lendületet.
Korábban a 10perc.hu-n megírtuk, hogy a Xiaomi megkezdi elektromos autóinak értékesítését.