Az elektromos autógyártók közötti erősödő verseny miatt a Tesla értékesítése jelentősen visszaesett az elmúlt negyedévben - közölte a CNN.
Az Elon Musk vezette vállalat 433 000 járművet gyártott, de csak 387 000-et tudott értékesíteni. Ez jelentős csökkenés a 2023 utolsó negyedévi 484 507 kiszállított autóhoz, valamint az egy évvel korábbi 422 875 értékesített autóhoz képest is. A Tesla árcsökkentéssel próbál reagálni a kiéleződő versenyre.
Bár a Tesla továbbra is profitabilisebb, mint a hagyományos autógyártók, az árcsökkentések csökkentik a profitját, ami korábban a részvényárfolyam emelkedését segítette. A befektetői várakozások a jövőbeli értékesítés növekedésére vonatkoztak, ez támogatta a Tesla magas tőzsdei árfolyamát, amely a világ legértékesebb autógyártójává tette. A Tesla részvényei hétfőn 5%-ot estek, és az év eddigi részében értékük több mint harmadát veszítették el. A Tesla a visszaesést részben a Fremont gyárában a Model 3 frissített változatának gyártásnövelésével, valamint a Vörös-tengeren történt támadások miatt Kínából Európába tartó hajók útvonalának módosításából eredő gyárleállásokkal magyarázta. Emellett a németországi gyárának egy hétig tartó leállását is említette, melyet egy gyújtogatás okozott.
Az elektromos járművek piacán tapasztalható fokozott verseny azonban jelentős tényező az értékesítés visszaesésében. A negyedik negyedévben a Tesla elvesztette a világ legjobban eladott elektromos autógyártója címet a kínai BYD javára. Még a Tesla értékesítésének jelentős csökkenése ellenére is visszaszerezte a globális címet a BYD-től, amely az akkumulátoros elektromos járművek értékesítésében az előző év végéhez képest még nagyobb visszaesést szenvedett el. A BYD a negyedévben csak 300 114 elektromos autót értékesített (hibrideket nem számítva), szemben a 2023 utolsó negyedévében értékesített 525 409 darabbal.
A Tesla azonban a nyugati országokban is új kihívásokkal szembesül a hagyományos autógyártók részéről, amelyek közül a legtöbb új elektromos autómodelleket vezet be, miközben a belsőégésű motoros járművekről az elektromos járművekre állnak át. A növekvő verseny mellett az elektromos autók iránti kereslet összességében továbbra is gyorsan növekszik - az Egyesült Államokban az elektromos autók eladása tavaly 40%-kal nőtt, és először lépte túl az 1 millió darabot -, azonban a növekedés üteme egyes előrejelzéseknél lassabb. Ez arra késztette néhány hagyományos autógyártót, például a General Motors-t és a Fordot, hogy visszalépjenek az elektromos autógyártási terveikből.
A Teslát is érintő Vörös-tengeri támadásokról itt írtunk korábban.
Tesla posts its first annual drop in sales since 2020 amid growing electric vehicle competition from Chinese and Western automakers https://t.co/CfDGQHeRNY
— CNN Breaking News (@cnnbrk) April 2, 2024