Giggle: Forradalmasítja a magyar munkaerőpiacot a rugalmasság jegyében – Egy magyar startup, ami a „Gig Economy” előnyeit hozza el
Egy magyar fejlesztésű startup, a Giggle oldja meg a munkaerőhiányt, miközben rugalmas munkalehetőségeket kínál a munkavállalóknak. A siker titka a "Gig Economy" modell alkalmazása, amely a tempós, szabadúszó munkavégzésre épül. Az Economxnak nyilatkozó alapítók, Sebestyén Ádám és Birizdó Ádám betekintést engedtek a cég működésébe és jövőbeli terveibe.
A munkavállalók és munkaadók igényeinek találkozása
A mai magyar munkaerőpiacon a munkavállalók leginkább rugalmasságra, változatosságra és gyors visszajelzésre vágynak, különös tekintettel az időbeosztásra. Ezzel szemben a munkaadókat, főként a turizmus-vendéglátásban, kiskereskedelemben és logisztikában, gyakran sújtja a munkaerőhiány, különösen hirtelen, szezonális vagy akciós időszakokban. A Giggle éppen erre a kettős igényre reagál.
"A Giggle egy rapid munkaközvetítő app, amely a munkavállalói és a munkaadói oldal igényeit szó szerint egy platformra hozta"
– magyarázták az alapítók az Economxnak. Az alkalmazás mára 140 ezer feliratkozóval büszkélkedhet, akik rugalmas részmunkaidős, műszakos vagy hétvégi munkákat keresnek.
A "Gig" jelenség és a Giggle működése
A "Gig Economy" lényege, hogy a munkavállalók ideiglenes, szabadúszó jellegű feladatokat vállalnak. Maga a „gig” kifejezés „melót” vagy „alkalmi melót” jelent.
Munkavállalói oldalról a folyamat a következő:
- Az app letöltése és regisztráció.
- Videó feltöltése, amit a Giggle munkatársai jóváhagynak és meghatározzák, milyen munkakörökre jelentkezhet az adott személy.
- Ezt követően láthatók a munkaadók által feltöltött műszakok.
A munkaadók számára is egyszerű a rendszer:
- Feltöltik profiljukat, megadják a keresett pozíciót és létszámot.
- "Majd ezen a ponton valóban olyan jelleggel, mint a népszerű társkereső alkalmazásokon, például a Tinderen, igent vagy nemet mondanak az egyes jelentkezőkre. Ahogy megszületett a döntés, a pozitív és a negatív eredményről is azonnal értesítjük a jelentkezőket" – mondta el Sebestyén Ádám az Economxnak.
A munka elvégzése után a munkaadó értékeli a munkavállaló teljesítményét. Ez a hatékony visszajelző rendszer kiszűri a nem megfelelő munkavégzőket, és kiemelési lehetőséget biztosít a kiemelkedő teljesítményűeknek. Az egyszerűsített foglalkoztatás révén a munkavállalók legálisan és hivatalosan dolgozhatnak, bérüket pedig akár egy héten belül megkapják.
Innováció a gyorsaság jegyében
"Az egyik újításunk, hogy amit mi működtetünk, valójában egy valós idejű, likvid piactér, ahol lejár az állásajánlat, amennyiben a munkaadó 36 órán belül nem fogadja el a jelentkezést. Ezzel is arra szeretnénk ösztönözni a munkaadókat, hogy mielőbb döntést hozzanak, és meggyorsítsuk a folyamatokat" – tette hozzá Birizdó Ádám, a másik alapító-ötletgazda. Hozzátette, az innováció abban is rejlik, hogy a feladatokat a legkisebb egységekre, műszakokra bontották le, így sokkal könnyebben értékesíthetők.
A Giggle szolgáltatásait már számos nagy vállalat is igénybe veszi, többek között a Jysk, a Packeta, a Rossmann, a Lidl és az Auchan. A startup bevétele a sikerdíjas modellből származik: a munkaadó csak akkor fizet, ha a felhasználó sikeresen ledolgozta a műszakot.
Társadalmi hasznosság és jövőbeli tervek
A Giggle felhasználói között minden korosztály képviselteti magát, bár a műszakok 50 százalékát a 30 év alattiak vállalják. Ugyanakkor az idősebb korosztályok esetében nő az egy főre eső ledolgozott műszakok száma. "A Giggle felhasználói közt ugyanúgy ott vannak a gyesen lévő kisgyermekes anyukák, valamint a munkaképes nyugdíjasok, illetve azok a főállásban, 40 órában dolgozók, akiknek van még szabad kapacitásuk pluszmunkára. A startup alapító-ötletgazdáinak meggyőződése, hogy rengeteg olyan élethelyzet lehet, amikor valakinek csak flexibilis munkavégzésre van lehetősége. A Giggle számukra lehetőséget teremt, hogy extra bevételnek jussanak, mert ahogy Birizdó Ádám fogalmaz: "szeretnénk azt gondolni, hogy amit csinálunk, annak van egyfajta társadalmi hasznossága is" – emelte ki Sebestyén Ádám.
A Giggle 2022 tavaszán indult, és azóta jelentős növekedésen ment keresztül. 2022 decemberében havi 500 műszakot közvetítettek, ami 2024 végére havi 7000 műszakra emelkedett. Az alkalmazáson keresztül eddig közel 2 milliárd forintot kerestek a felhasználók, és a mérlegük több mint 90 ezer betöltött műszakot mutat.
A jövőben a Giggle további bővülést tervez: már Romániában is megvetették a lábukat, és céljuk, hogy belátható időn belül legalább tíz Budapest-méretű nagyvárosban vagy régióban jelen legyenek, hogy startup unikornissá váljanak. Ebben a Balogh Petya vezette STRT Holding, a Giggle egyik legnagyobb befektetője, is támogatja őket