2025. 07. 16.

399.90 Ft

344.68 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Tech

A közösségi média megelőzte a tévét az amerikaiak hírfogyasztásában

A közösségi média megelőzte a tévét az amerikaiak hírfogyasztásában
10perc.hu
2025. 06. 17.
Fotó: illusztráció

Az amerikaiak többsége már közösségi médiából tájékozódik, megelőzve a tévét és hírportálokat – derül ki a Reuters Intézet kutatásából.

Az Egyesült Államok lakosságának több mint fele ma már nem a hagyományos tévécsatornákból vagy hírportálokról tájékozódik, hanem a közösségi médián és videómegosztókon keresztül jut hírekhez – derül ki a Reuters Intézet legfrissebb kutatásából, amelyről a BBC számolt be.

A jelentés szerint az emberek 54%-a a Facebookon, X-en (korábban Twitter), illetve YouTube-on fogyaszt híreket, míg a tévécsatornákat 50%, a híroldalakat és híralkalmazásokat 48% részesíti előnyben.

A közösségi média és a személyre szabott hírek térnyerése nem csak az Egyesült Államokra jellemző, viszont itt a változások gyorsabban mennek végbe, mint más országokban” 

– áll a jelentésben.

Nic Newman, a tanulmány szerzője szerint ez „újabb jelentős kihívást jelent a hagyományos kiadók számára”, amelyek egyre nehezebben tudják megtartani befolyásukat az információáramlás felett.

A dokumentum azt is megállapítja, hogy egyes politikusok szívesebben nyilatkoznak népszerű online műsorvezetőknek, mint hagyományos riportereknek:

A populista politikusok világszerte egyre inkább képesek megkerülni a hagyományos újságírást a baráti média, az online személyiségek javára, akik gyakran különleges hozzáférést kapnak, de ritkán tesznek fel nehéz kérdéseket. Sokan közülük hamis narratívák terjesztésében vagy még rosszabban is részt vesznek.

Bár egyre többen követnek influenszereket, a közvélemény nem feltétlenül bízik bennük: a válaszadók 47%-a szerint az influenszerek a félrevezető vagy hamis információk egyik fő forrásai, a politikusokkal egy szinten említve őket.

További megállapítások a kutatásból:

  • A TikTok a leggyorsabban növekvő hírfogyasztási platform: már a világ népességének 17%-a használja hírek olvasására, ez 4 százalékpontos növekedés az előző évhez képest.

  • A mesterséges intelligenciával működő chatbotok is egyre népszerűbbek hírfogyasztás céljából, különösen a 25 év alattiak körében, akik kétszer gyakrabban használják ezeket, mint az átlagpopuláció.

  • Mindezek ellenére a különböző generációk továbbra is értékelik a megbízható, hiteles hírmárkákat, még ha kevésbé is használják őket, mint korábban.

A jelentés komoly figyelmeztetés a hagyományos sajtónak: az információfogyasztás platformjai és szokásai gyors ütemben változnak, miközben az igazság és megbízhatóság iránti igény továbbra is fennáll.

További cikkek

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek