A Revolut, a globális fintech óriáscég, új lépést tett a megszemélyesítő csalások visszaszorítása érdekében, amikor alkalmazáson belüli hívásokat vezetett be a lakossági ügyfelek számára. Ez a fejlesztés a gyakori csalások ellen küzd, amelyek során csalók banki alkalmazottnak adják ki magukat, hogy az áldozatokat pénzátutalásra vagy bizalmas adatok megosztására ösztönözzék. Az új funkcióval a Revolut lehetőséget biztosít arra, hogy az ügyfelek biztonságosan kapcsolatba léphessenek az ügyfélszolgálattal, anélkül, hogy félnének attól, hogy egy csalóval beszélnek - írta meg a Finextra.
A hívások az alkalmazáson keresztül történnek, amelyet a bűnözők nem tudnak lemásolni, így garantálva a beszélgetések hitelességét.
Woody Malouf, a Revolut pénzügyi bűnözésért felelős vezetője szerint: „Tudjuk, hogy a leghatékonyabb módja egy átverés megállításának, ha a lehető leggyorsabban, még a pénz átutalása előtt megtörjük a varázst. Ezért biztosítunk ügyfeleink számára olyan innovatív megoldásokat, amelyek segítenek gyorsan leleplezni az átverést.” Az alkalmazás ezen új funkciójával az ügyfelek könnyedén ellenőrizhetik, hogy valóban a Revolut ügyfélszolgálatával beszélnek, és nem egy csalóval. Amennyiben váratlan hívást kapnak személyes számlájukról, az ügyfeleknek javasolt letenniük a telefont, majd az alkalmazáson keresztül ellenőrizniük a hívó fél valódiságát. A Revolut garantálja, hogy ha az alkalmazás segítségével történik a kapcsolatfelvétel, az ügyfelek biztosak lehetnek abban, hogy valóban a cég képviselőjével beszélnek.
A Revolut az elmúlt időszakban jelentős előrelépéseket tett a megszemélyesítő csalások elleni harcban, hiszen az ügyfeleit érintő csalások száma közel két éve a legalacsonyabb szinten van, annak ellenére, hogy a vállalat ügyfélköre folyamatosan bővül. A gyorsan növekvő fintech cég, amely világszerte már több mint 50 millió, az Egyesült Királyságban pedig 10 millió ügyféllel rendelkezik, számos panaszt kapott a múltban, de az új intézkedések révén sikerült jelentősen csökkenteni a csalások számát.
A cég nemcsak a lakossági ügyfelek számára nyújtott új védelmet, hanem az üzleti ügyfelek számára is hamarosan elérhetővé válik az alkalmazáson belüli hívás funkció. Az októberben megjelent BBC jelentés szerint a Revolut a legnagyobb brit bankoknál több csalásról szóló panasz középpontjában állt az előző pénzügyi évben, és az Action Fraud, az Egyesült Királyság vezető csalási és kiberbűnözési bejelentője közel 10 000 panaszt regisztrált.