413.15 Ft

400.49 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Tech

Új funkciót vezet be a Revolut a csalások ellen

10perc.hu
2025. 01. 20.
Új funkciót vezet be a Revolut a csalások ellen

A Revolut bevezet egy új funkciót, amely az alkalmazáson belüli hívások révén segít az ügyfeleknek gyorsan felismerni és megakadályozni a megszemélyesítő csalásokat.

Hirdetés

A Revolut, a globális fintech óriáscég, új lépést tett a megszemélyesítő csalások visszaszorítása érdekében, amikor alkalmazáson belüli hívásokat vezetett be a lakossági ügyfelek számára. Ez a fejlesztés a gyakori csalások ellen küzd, amelyek során csalók banki alkalmazottnak adják ki magukat, hogy az áldozatokat pénzátutalásra vagy bizalmas adatok megosztására ösztönözzék. Az új funkcióval a Revolut lehetőséget biztosít arra, hogy az ügyfelek biztonságosan kapcsolatba léphessenek az ügyfélszolgálattal, anélkül, hogy félnének attól, hogy egy csalóval beszélnek - írta meg a Finextra.

A hívások az alkalmazáson keresztül történnek, amelyet a bűnözők nem tudnak lemásolni, így garantálva a beszélgetések hitelességét.

Woody Malouf, a Revolut pénzügyi bűnözésért felelős vezetője szerint: „Tudjuk, hogy a leghatékonyabb módja egy átverés megállításának, ha a lehető leggyorsabban, még a pénz átutalása előtt megtörjük a varázst. Ezért biztosítunk ügyfeleink számára olyan innovatív megoldásokat, amelyek segítenek gyorsan leleplezni az átverést.” Az alkalmazás ezen új funkciójával az ügyfelek könnyedén ellenőrizhetik, hogy valóban a Revolut ügyfélszolgálatával beszélnek, és nem egy csalóval. Amennyiben váratlan hívást kapnak személyes számlájukról, az ügyfeleknek javasolt letenniük a telefont, majd az alkalmazáson keresztül ellenőrizniük a hívó fél valódiságát. A Revolut garantálja, hogy ha az alkalmazás segítségével történik a kapcsolatfelvétel, az ügyfelek biztosak lehetnek abban, hogy valóban a cég képviselőjével beszélnek.

A Revolut az elmúlt időszakban jelentős előrelépéseket tett a megszemélyesítő csalások elleni harcban, hiszen az ügyfeleit érintő csalások száma közel két éve a legalacsonyabb szinten van, annak ellenére, hogy a vállalat ügyfélköre folyamatosan bővül. A gyorsan növekvő fintech cég, amely világszerte már több mint 50 millió, az Egyesült Királyságban pedig 10 millió ügyféllel rendelkezik, számos panaszt kapott a múltban, de az új intézkedések révén sikerült jelentősen csökkenteni a csalások számát.

A cég nemcsak a lakossági ügyfelek számára nyújtott új védelmet, hanem az üzleti ügyfelek számára is hamarosan elérhetővé válik az alkalmazáson belüli hívás funkció. Az októberben megjelent BBC jelentés szerint a Revolut a legnagyobb brit bankoknál több csalásról szóló panasz középpontjában állt az előző pénzügyi évben, és az Action Fraud, az Egyesült Királyság vezető csalási és kiberbűnözési bejelentője közel 10 000 panaszt regisztrált.

Főkép forrása:
Northfoto

További cikkek