A MoneyGram, a világ második legnagyobb pénzátutalási szolgáltatója, megerősítette, hogy egy nemrégiben történt kibertámadás következtében hackerek megszerezték az ügyfelek személyes adatait, beleértve a bankszámlaszámokat is - közölte a Finextra.
Szeptember végén a vállalat egy „kiberbiztonsági probléma” miatt leállította a szolgáltatásait, és most bejelentette, hogy egy illetéktelen harmadik fél hozzáfért „bizonyos fogyasztók” adataihoz. Az ellopott információk között szerepelnek a nevek, elérhetőségi adatok, születési dátumok, nemzeti azonosító számok, a kormány által kiállított személyazonosító okmányok másolatai, közüzemi számlák, valamint a MoneyGram Plus Rewards számok és tranzakciós információk.
Az ügyfelek számára a MoneyGram azt javasolja, hogy „maradjanak éberek”, és bizonyos érintetteknek két évig ingyenes személyazonosság-ellenőrzési szolgáltatásokat kínálnak. Az incidens máris üzleti veszteséget okozott a cégnek, mivel a brit posta úgy döntött, hogy nem hosszabbítja meg a hosszú távú szerződését. A MoneyGram több mint 50 millió felhasználóval rendelkezik, akik évente több mint 200 milliárd dollárt küldenek.
MoneyGram says hackers stole customer data https://t.co/urKusHzdEK
— Finextra (@Finextra) October 10, 2024