Péntek reggel először két kisebb portál, a Platformer és a Moneycontrol jelentette be, hogy a Meta egy új közösségimédia-felületen dolgozhat. Az új platform egyelőre a P92 kódnév alatt fut, és a Facebookhoz képest teljesen önálló alkalmazás lesz.
Az Instagrammal viszont összekötik az oldalt, mivel az emberek az instagramos felhasználóikkal is bejelentkezhetnek majd a felületre is. Beszédes az is, hogy a projektet jelenleg az Instagram vezetője, Adam Mosseri felügyeli – írta a Platformer.
A media1.hu megtudta, hogy a CNBC-nek a Meta szóvivője meg is erősítette, hogy valóban dolgoznak egy új platformon. „Egy olyan, egyedülálló és decentralizált közösségi hálózaton gondolkodunk, amelyen szöveges üzeneteket lehetne megosztani. Úgy véljük, hogy létre lehetne hozni egy olyan helyet, ahol az alkotók és a közéleti szereplők időről időre megoszthatnának híreket magukról” – fogalmazott.
A fenti leírásból is az következik, hogy az új oldallal a Meta elsősorban a Twitter számára próbál konkurenciát csinálni, amely a tengerentúlon most még erősebb a közösségimédia-piacon, mint a cég zászlóshajójának számító Facebook.