2025. 12. 05.

382.03 Ft

327.47 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Gazdaság

Mészáros Lőrinc cége levédetné a „Gondolom, nem gyalog” kifejezést

Mészáros Lőrinc cége levédetné a „Gondolom, nem gyalog” kifejezést
10perc.hu
2025. 06. 30.
Fotó: Várkonyi Andrea hivatalos oldala (facebook)

Mészáros Lőrinc cége levédetné a „Gondolom, nem gyalog” szállóigét – üzleti célú használatát hamarosan csak ők engedélyezhetik.

Hirdetés

Védjegybejelentési kérelmet adott be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához (SZTNH) a Talentis Group Zrt. a mémmé vált „Gondolom, nem gyalog” kifejezésre – derült ki a G7 cikkéből.
A mondat azután terjedt el, hogy a 444.hu portál május végén interjút készített Mészáros Lőrinccel a labdarúgó Bajnokok Ligája-döntő helyszínén, Münchenben.

Az interjúban a felcsúti milliárdos arról beszélt, hogy nem gyalog érkezett – ahogyan fogalmazott: „Gondolom, nem gyalog.” A lap szerint egy 22 milliárd forintos magánrepülővel utazott, amelyhez egy kétmilliárd forintos helikopterrel jutott el – és ezt a gépet korábban maga Mészáros is elismerte sajátjának.


Üzleti célra csak a Talentis használhatja?

A humoros, ironikus hangvételű mondatot azóta rengetegen idézték, mémek születtek róla, sőt reklámcélokra is használták már. Mészáros cége azonban – úgy tűnik – szeretné szabályozni a használatot:
a Talentis Zrt. a védjegybejelentést több termékkörre is benyújtotta, köztük nyomdai termékekre, ruházati cikkekre, reklámszolgáltatásokra és távközlésre is. A kérelmet a milliárdost rendszeresen képviselő ügyvédi iroda nyújtotta be.

Amennyiben az SZTNH elfogadja a kérelmet – amire a szakértők szerint nagy esély van –, a szókapcsolat használata üzleti célokra csak korlátozottan lesz lehetséges. Pólóra vagy szórólapra például csak a Talentis Zrt. nyomtathatná ki.

A hivatal döntése esetén a védjegyoltalom visszamenőleg is érvényes lesz a bejelentés napjától, vagyis már a múlt péntektől számítva jogot formálhatnak a használatra.

Bár elsőre úgy tűnhet, hogy a védjegy mögött üzleti szándék áll – például a mondat kereskedelmi hasznosítása –, a jelek inkább az ellenkezőjére utalnak. Valószínűbb, hogy a cél épp a kontroll megszerzése, vagyis annak megakadályozása, hogy a mondat önálló életre keljen a boltokban és az interneten.

További cikkek

Hirdetés

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek