A Budapest Marriott Hotel tulajdonost váltott: a CPI Europe egy nyílt, nemzetközi tenderen értékesítette a szállodát tulajdonló céget a BDPST Group és a Gránit Alapkezelő által kezelt Diorit Magántőkealap szakmai konzorciumának – adta hírül a Portfolio.
A tranzakció során a Budapest Marriott Hotelt tulajdonló Duna Szálloda Zrt.-t a BDPST Group által alapított BDPST Corso Béta Kft. és a Gránit Alapkezelő által kezelt Diorit magántőkealap projektcége, a Liberty Beta Corso Kft. közösen vásárolta meg. A szerződés teljesülése a szokásos zárási feltételektől, így a hatósági jóváhagyásoktól függ. A szálloda a továbbiakban is a Marriott International üzemeltetésében marad.
Tiborcz István, a BDPST Group tulajdonosa így nyilatkozott:
„A BDPST Group folyamatosan mérlegeli a befektetési lehetőségeket itthon és a régióban egyaránt. A Budapest Marriott Hotel értékesítése kapcsán megkeresték a társaságunkat, és mivel a hotel illeszkedik a budapesti szállodapiaci elképzeléseinkbe, végül az ajánlatadás mellett döntöttünk. Ez az egyik legjobb adottságú hotel a városban, komoly potenciált látunk a működtetésében, amely nem mellékesen csoport szintű szinergiákra ad lehetőséget a többi belvárosi egységünkkel. Szakmai és pénzügyi befektetőként azon dolgozunk majd, hogy hosszú távon is sikeresen működjön a jövőben a Budapest Marriott Hotel.”
Hozzátette, hogy a szálloda Budapest arculatát is meghatározza, és jövőbeli sikere gazdasági, turisztikai szempontból is pozitív hatással lesz a teljes belvárosra.
Mikesy Álmos, a Gránit Alapkezelő elnök-vezérigazgatója pedig kiemelte:
„A Gránit Alapkezelő számára mindig elsődleges szempont az általa kezelt alapok esetében, hogy perspektivikus, a befektetők számára hosszú távú üzleti értéket teremtő projektbe fektessen. Ennél a tranzakciónál is ez történt: a Budapest Marriott Hotel a főváros turizmusának évtizedek óta emblematikus szállodája, amely Budapest top lokációjában található, és stabil jövedelemtermelő képességgel rendelkezik, miközben páratlan adottságainak köszönhetően nagy lehetőségek is rejlenek benne.”
Az új tulajdonosok célja a szálloda további sikeres működtetése, a szolgáltatási színvonal emelése, valamint a cégcsoport többi egységével való szinergiák kihasználása.