A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKI) közzétette a 2024. év utolsó három hónapjában kiosztott megbízásainak listáját. A hivatal összesen bruttó 30,6 milliárd forintot, nettó 24,1 milliárd forintot költött el, és minden megbízást Balásy Gyula cégei kaptak. A szerződések, melyeket hosszú távú keretszerződések alapján írtak ki, nem új pályázatok, hanem az állam által előre biztosított kereteken belül történtek.
A legnagyobb összeget, nettó 12,2 milliárd forintot, kormánykommunikációs kampányokra fordították, vélhetően új plakátkampányok lebonyolítására. További jelentős tételek: 2,8 milliárd forint a Családbarát Magyarország rendezvényeinek szervezésére, 2,2 milliárd forint a Visit Hungary kommunikációs munkájára, és 1,3 milliárd forint a Szuverenitásvédelmi Hivatal feladataira.
A megbízások összegeinek 70%-a már biztos lehívásra került, míg a fennmaradó 30% mozgástérként szolgálhat. Külön említést érdemel a diákhitel kampány 100 millió forintos költsége, amely tavaly az első olyan ügy volt, ahol a Közbeszerzési Hatóság szerint a szerződések szabályosak voltak, bár azok túlárazottnak tűntek - derül ki a Hvg cikkéből.