A Starbucks a közeljövőben a választékának körülbelül 30%-át eltávolítja az étlapról 2025 végéig, a cég célja, hogy javítsa a hangulatot, és megelőzze a vásárlók további elvesztését az amerikai üzletekben. A döntés része annak az átfogó stratégiának, amelyet az új vezérigazgató, Brian Niccol vezetésével vezettek be. Az étlap egyszerűsítése lehetőséget biztosít arra, hogy a Starbucks jobban alkalmazkodjon a piaci változásokhoz, gyorsabban reagáljon a trendekre és optimalizálja az étkezési lehetőségeket - tudósított az npr.
Niccol, aki a Chipotle-tól érkezett, egy „Vissza a Starbuckshoz” nevet viselő tervvel indította el a változtatásokat, melyek célja, hogy visszanyerjék a kávéházak iránti érdeklődést. A vállalat az étlap egyszerűsítésével a vásárlók számára is kényelmesebbé kívánja tenni az italfogyasztást, miközben visszahozza a világjárvány idején elmaradt személyre szabott szolgáltatásokat, például a tejszín és édesítőszerek önálló adagolását, valamint a fűszerpultot.
A legutóbbi negyedévben a Starbucks eladásai világszerte 4%-kal csökkentek, így már a negyedik olyan negyedév következik, amikor csökkenést tapasztaltak. A kávéóriás rekordösszegeket fizet a vezérigazgatónak, hogy megfordítsa az üzletek teljesítményét. Niccol arra összpontosít, hogy a Starbucks visszatérjen a helyi kávéházi gyökereihez, és újabb változtatásokat vezetett be, mint például a tejmentes italok esetén megszüntetett felár, a baristák számára biztosított tollak, amelyekkel újra jegyzeteket készíthetnek a vásárlók csészéjére, valamint a mosdóhasználat szigorítása, amelyet csak fizető vásárlók számára engedélyeznek.
A vállalat jelenlegi menüjét Niccol túlságosan túlterheltnek tartja, és szerintem a választék egyszerűsítése jobb lehetőségeket biztosít a helyi és nemzetközi kulturális trendek gyorsabb kielégítésére. A Starbucks nemcsak az étlap egyszerűsítésére összpontosít, hanem arra is, hogy a munkavállalói élmény javításával, új eszközökkel és gyorsabb szolgáltatással egyre versenyképesebb maradjon. Az új gépek, a jobb mobilalkalmazás és a digitális menüképernyők alkalmazása mind azt célozza, hogy minden üzletben gyorsan, akár 4 percen belül ki lehessen szolgálni az italokat.
A Starbucks ugyanakkor szakszervezeti harcokkal is küzd. A baristák már több mint 500 üzletben alakítottak szakszervezeteket, de még nem sikerült kollektív szerződést kötniük a vállalattal.