A vállalat hétfő reggel közleményben erősítette meg az incidenst, hangsúlyozva, hogy a támadást rövid időn belül észlelték.
A tájékoztatás szerint az észlelést követően azonnal megkezdődött az eset kivizsgálása. „Az észlelést követően a Rossmann azonnal megkezdte az esemény kivizsgálását egy nemzetközi IT biztonsági szakértőkből álló csapat bevonásával” – írta meg az Index.
Leállt a webshop és a kuponközpont
A vásárlói adatok védelme érdekében a Rossmann bizonyos informatikai rendszereit ideiglenesen offline állapotba helyezte. Ennek következményeként jelenleg nem elérhető a vállalat webshopja, valamint az alkalmazásban működő kuponközpont sem. A cég jelezte, hogy „ez egyes szolgáltatásokban okozhat kiesést vagy lassulást”.
A vállalat nem közölte, pontosan milyen típusú kibertámadás történt, ugyanakkor kiemelte, hogy „a vásárlók adatainak biztonsága kiemelt szempont”.
Vizsgálat folyamatban, a boltok nyitva tartanak
A Rossmann arról sem adott tájékoztatást, mennyi időt vehet igénybe a rendszerek teljes helyreállítása. Annyit közöltek, hogy folyamatosan dolgoznak „a probléma mielőbbi elhárításán”. A közlemény szerint a gyors reagálást az tette lehetővé, hogy a német anyavállalatnál már korábban kidolgozott protokoll áll rendelkezésre az ilyen jellegű incidensek kezelésére. „Ennek köszönhetően a vállalat azonnal meg tudta tenni a szükséges lépéseket a biztonsági esemény kezelésére” – fogalmaztak.
A cég hangsúlyozta, hogy a Rossmann üzletei változatlanul nyitva tartanak, a vásárlók ellátása biztosított. A közlemény végén a vállalat „a vásárlók szíves türelmét” kérte az incidens lezárásáig, és megköszönte „dolgozóink megfeszített munkáját a nehezített körülmények között”.