Június végétől átfogó felújítás kezdődik a budapesti 4-es és 6-os villamosvonal Tátra utca és Jászai Mari tér közötti szakaszán – közölte a BKV. A korszerűsítés során nemcsak a pályát építik újjá, hanem zaj- és rezgéscsillapító technológiát is bevezetnek, amely javítja az utazás élményét és csökkenti a környezeti terhelést.
Korszerű pálya, csendesebb utazás
A június 21-én, az iskolai szünet kezdetén induló munkálatok során mintegy 415 vágányméter elöregedett pálya újul meg. A projekt legfontosabb része, hogy a Jászai Mari tér és a Tátra utca közötti szakaszon új, „sínkörülöntéses vágányt” alakítanak ki.
Ez a korszerű megoldás – amely során a síneket elasztikus anyaggal öntik körül – jelentősen csökkenti a villamosok által keltett zajt és rezgést, így nemcsak a környék lakói érezhetnek javulást, de a járművek utastere is csendesebb lesz. A technológia a pályaszerkezet élettartamát is megnöveli, csökkentve a jövőbeni karbantartási igényt.
A rekonstrukció után megszűnik a sebességkorlátozás a szakaszon, így a villamosok ismét 50 km/h sebességgelközlekedhetnek majd – ami rövidebb menetidőt is eredményezhet.
Pótlóbuszok és forgalmi változások a nyári időszakban
A felújítás idején – június 21-től augusztus elejéig – a 4-es és 6-os villamosok helyett pótlóbuszok közlekednek a Nyugati tér és a Széll Kálmán tér között. A Margit híd pesti hídfőjénél és a Nyugati tér környékén pedig a közúti- és gyalogosforgalomban is jelentős korlátozásokra kell számítani.
A BKV közleménye hangsúlyozza: a munkálatokat a nyári szünetben végzik, hogy a lehető legkevesebb fennakadást okozzák a közlekedésben.
Kiemelt forgalmú szakasz a főváros szívében
A 4-es és 6-os villamosvonal a budapesti közösségi közlekedés egyik legterheltebb szakasza, ahol naponta csaknem 280 ezer utas fordul meg – ez a teljes budapesti villamosforgalom közel 30 százalékát teszi ki.
A hétköznapokon 36 darab, 54 méter hosszú Combino villamos közlekedik a Nagykörúton, összesen 78 járművezető szolgálatával. A 6-os villamos éjszaka is jár, hétköznapokon 7, hétvégén 9 szerelvénnyel.
A most felújítandó szakaszt utoljára 2009–2010-ben korszerűsítették, de a világszinten is kiemelkedő forgalom miatt a pálya állapota azóta jelentősen leromlott, így a modernizálás már halaszthatatlanná vált.