A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2025 júniusától jegyáremelést tervez, hogy finanszírozza a közösségi közlekedés fejlesztését. A 100E reptéri busz ára 2200 forintról 2500 forintra nőne, amely főként a külföldi utasokat érintené, hiszen a járat forgalmának 80 százalékát ők teszik ki. A BKK számításai szerint a változás körülbelül 1 milliárd forint többletbevételt eredményezne - tudósított a Népszava.
A közlekedési fejlesztések között szerepel a reptéri busz kapacitásának növelése, amelyre a várható 35 százalékos utasszám-növekedés miatt lenne szükség. A vonalat a Deák Ferenc térről a Nyugati pályaudvarig hosszabbítanák meg, de a szükséges 11 új jármű csak 2026 végére állhat forgalomba.
A BKK vizsgálta az éjszakai tömegközlekedés fejlesztésének lehetőségét is. Jelenleg a teljes éjszakai hálózat csupán az utasok 1,2 százalékát szállítja, miközben a költségek az összes kiadás 1,8 százalékát teszik ki. A BKK szerint a belvárosi megállók zsúfoltsága hétvégenként jelentkezik, a külvárosi területeken azonban alacsony a kihasználtság. A metró üzemidejének meghosszabbítása évi 160 millió forintos pluszköltséget jelentene, amelyet a cég nem támogat, inkább a meglévő éjszakai hálózat finomhangolásában látja a megoldást.
A metróbuszok bevezetése is szerepel a fejlesztési tervek között, ám a szükséges infrastrukturális beruházások egyetlen járatra 200-500 millió forintos költséget jelentenének. A két kísérleti metróbusz-folyosó évente akár 1 milliárd forint többletkiadással járhat.
A fejlesztések fedezetét egy átlagosan 10 százalékos jegyáremelés biztosítaná, amely a BKK számításai szerint 880 millió forintos bevételnövekedést eredményezne évente. A társaság szerint Budapest tömegközlekedése még így is olcsónak számít: míg Prágában egy jegy 1,2 euró, Bécsben 2,4 euró, Párizsban pedig 2,5 euró, addig Budapesten az emelés után is jelentősen az európai átlag alatt maradna.
A javaslatról először hétfőn tárgyalnak a szakbizottságok, míg a végső döntést a Fővárosi Közgyűlés március végén hozhatja meg.