A kampány célja, hogy humorral és ismert zenékkel ösztönözzék az embereket arra, hogy szükség esetén bátran nyújtsanak életmentő segítséget - közölte az Országos Mentőszolgálat Alapítvány oldala.
A kampány központi üzenete: „Találd meg a saját zene stílusod, másodpercenként két mellkasnyomás ugyanis megmentheti valakinek az életét!” Az újraélesztéshez ajánlott ritmust több ismert dal adja meg, mint például a Bee Gees Stayin’ Alive című slágere, amely tökéletes ütemet ad a mellkasnyomásokhoz. A kampány további dalokat is kínál, amelyek 100-120 BPM között mozognak, ez a sebesség ideális az újraélesztéshez.
A kampány kiemeli, hogy Magyarországon évente 25 ezer embert érint hirtelen szívhalál, és naponta akár 70 ember is áldozatul esik ennek. Éppen ezért létfontosságú, hogy minél többen megtanulják az újraélesztés alapjait és merjenek segíteni baj esetén. Dr. Czakler Éva, az alapítvány kuratóriumának alelnöke hangsúlyozza: „Szó szerint életbevágó tehát, hogy minél többen lássák és megosszák kisfilmünket, hiszen laikusként sokat tehetünk egy ember életéért, míg ki nem érkeznek a mentők.”
Az újraélesztés egyszerű lépéseit Harold segítségével könnyen megérthetjük, az új Spotify-lejátszási lista pedig segít abban, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő ritmusú zenét a mellkasnyomásokhoz. Október 16. – Az újraélesztés napja alkalmából az alapítvány célja, hogy növelje a hajlandóságot az emberekben, és megmutassa, hogy a segítségnyújtás egyszerű és életmentő lehet.