Az európai újautó-piacon nincs gyorsabban növekvő szegmens a kínai márkáknál. Novemberben 108 százalékkal több kínai autót regisztráltak, mint egy évvel korábban, miközben a teljes EU-s piac növekedése mindössze 2,2 százalék volt -közölte a Telex. A számok alapján a kínai gyártók tempója már nem csak látványos, hanem piacszerkezetet formáló tényező.
A hónap során mintegy 78 ezer kínai autó talált gazdára Európában. Ez 7,8 százalékos piaci részesedést jelent az úgynevezett „új” márkák körében, ami korábban elképzelhetetlennek tűnt volna.
MG és BYD: két márka, két külön tempó
A kínai márkák közül továbbra is az MG és a BYD áll az élen. Az MG novemberben közel 23 ezer autót regisztrált, ami 20 százalékos növekedést jelent éves alapon. A BYD viszont ennél jóval nagyobbat lépett: mintegy 20 ezer eladott autóval 230 százalékos bővülést ért el, ami már a hagyományos európai szereplők számára is nehezen ignorálható jelzés.
A piac bővüléséhez nem csak ez a két márka járult hozzá. A Jaecoo, az Omoda, valamint a Stellantis érdekeltségébe tartozó Leapmotor is érdemi mennyiségeket hozott, tovább szélesítve a kínai jelenlétet az uniós piacon.
Nem csak villany: a hibridek hozták az áttörést
A részletes adatokból egyértelműen látszik, hogy a kínai gyártók nem kizárólag az elektromos autókra tették fel a jövőt Európában. A kínálatban megjelentek a plug-in hibridek és a hagyományos hibridek is, amelyek gyorsabban találnak vevőre a még mindig óvatos európai piacon.
Ennek egyik leglátványosabb példája a BYD Seal U, amely az EU legkelendőbb plug-in hibridje lett, megelőzve a Volkswagen Tiguant. A Jaecoo 7 szintén erős hónapot zárt: novemberben az ötödik helyen végzett a plug-in hibridek között, és az év első tizenegy hónapját tekintve Európa nyolcadik legnépszerűbb modellje lett ebben a kategóriában.
Kínai modell a top 10-ben – történelmi pillanat
Novemberben történelmi mérföldkőhöz érkezett az európai villanyautó-piac. Először fordult elő, hogy kínai gyártó modellje bekerült a 10 legkeresettebb elektromos autó közé. A BYD Dolphin Surf mini villanyautóból közel 5600 darabot regisztráltak, amivel éppen a tizedik helyet szerezte meg.
Szintén figyelemre méltó a Leapmotor T03 teljesítménye: az elektromos miniautóból több mint 3500 példány fogyott novemberben, ami az ötödik helyre volt elég a saját méretkategóriájában.
A számok alapján a kínai autók már nem kísérletező szereplők az európai piacon, hanem stabilan növekvő, több szegmensben is versenyképes alternatívát jelentenek – és ez a trend egyelőre nem mutat lassulást.