A rendőrség célja a jármű beszerzésével az volt, hogy hatékonyabban lépjen fel az illegális gyorsulási versenyekkel szemben. A Ferrari átalakítása 340 ezer cseh koronába (közel 5,5 millió forintba) került, miközben maga az autó értéke mintegy 4 millió korona, vagyis körülbelül 65 millió forint.
Az eredetileg piros színű sportkocsit ezüstre fóliázták, felszerelték rendőrségi rádióval és kamerarendszerrel, a sebességméréshez pedig kézi lézeres eszközt alkalmaznak. A hivatalos adatok szerint csak 2024-ben 1,8 millió forint értékben tankoltak bele üzemanyagot.
A Ferrari azóta 35 ezer kilométert tett meg a rendőrségi szolgálatban, ami egy ilyen kategóriájú járműnél kiemelkedő futásteljesítménynek számít.
Rendőrségi tapasztalatok és kihívások
Martin Topinka rendőr a ČTK hírügynökségnek számolt be az autó gyakorlati tapasztalatairól. Elmondása szerint a sofőrök többsége pozitívan reagál a látványra:
„Az egyetlen továbbra is fennálló probléma az, hogy hajlamosak elővenni a mobiltelefonjukat, hogy fotózzanak vagy videózzanak, amiért 2500-tól 3500 koronáig terjedő bírság jár.” – mondta Topinka.
A rendőrség szerint a Ferrari hatékony eszköz a forgalomban: alacsony építésének köszönhetően könnyen el lehet rejteni a szalagkorlát mögött, és széles körű feladatokat lát el, az agresszív sofőrök megfékezésétől kezdve a lopott autók felkutatásán át a közlekedésbiztonsági bemutatókig.
A Ferrari 458 Italia műszaki adatai
A Ferrari 458 Italia 2009 és 2015 között gördült le a gyártósorról. 4,5 literes V8-as motorja 570 lóerőt teljesít 9000-es fordulatszámon, a maximális 540 Nm nyomatékot pedig 6000-es fordulatszámon adja le. A sportautó 0-ról 100 km/órára mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig eléri a 325 km/órát. Átlagos fogyasztása 13,7 liter 100 kilométeren.
A Ferrari rendőrautóvá alakítása egyszerre szimbolikus és praktikus lépés: az autósok figyelmét is felhívja, miközben valódi szolgálatot teljesít a cseh utakon.