A Xiaomi hivatalosan is bemutatta első elektromos SUV-ját, a YU7-et, amely a vállalat eddigi legambiciózusabb lépése az autóipar felé. Az új modell a kínai EV-piac egyik legforróbb szegmensében, a középkategóriás SUV-k között próbálja megvetni a lábát – közvetlen versenytársként a Tesla Model Y és a BYD népszerű típusai mellett - írja a Portfolio.
A YU7 az amerikai elemzők szerint 250 000–330 000 jüanos árazással kerülhet piacra, ami átszámítva körülbelül 12–16 millió forint közötti sávot jelent. Ez az árkategória a kínai középosztály és a városi családok körében számít különösen keresettnek.
Egy ökoszisztéma része: Xiaomi-mobil, Xiaomi-otthon, Xiaomi-autó
A Xiaomi szerint az új SUV nem csak egy autó, hanem egy kulcselem az egységes Xiaomi-ökoszisztémában, amely már eddig is lefedte a mobiltelefonokat, háztartási eszközöket és viselhető technológiát. Mostantól ezek a termékek együttműködhetnek az autóval is – például automatikusan szinkronizálódhat a naptár, navigáció vagy zenelejátszás.
Az elektromosautó-üzletág a cég 10 milliárd dolláros hosszú távú befektetési stratégiájának része, és az YU7 kulcsszerepet kap abban, hogy a Xiaomi nemcsak technológiai, hanem mobilitási márkává is váljon.
A részvények szárnyalnak, 2025-re már nyereséget várnak
A Xiaomi tőzsdei teljesítménye az autós bejelentések nyomán erősen javult: a részvények idén 64%-kal erősödtek, így a vállalat értéke 187 milliárd dollárra nőtt – ez már meghaladja a BYD, a kínai EV-piac jelenlegi éllovasának piaci kapitalizációját is.
A Xiaomi azt tervezi, hogy 2025-ben 350 000 darab autót szállít le, és már az év második felében nyereségessé teszi EV-üzletágát. A cég lendületét fokozza a kormányzati támogatás, az egyre növekvő belső kereslet, valamint az, hogy az okoseszközökhöz szokott vásárlóik könnyen fogadják az autóval integrált digitális megoldásokat.