2025. 12. 05.

381.78 Ft

327.85 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Magyarország a világ hatodik leggyorsabban vezető nemzete lett

Magyarország a világ hatodik leggyorsabban vezető nemzete lett
10perc.hu
2025. 05. 30.
Fotó: Illusztráció

Egy friss tanulmány szerint a magyar sofőrök átlagsebessége 101,2 km/h – ezzel világszinten a hatodik helyen állunk.

Egy nemrég közzétett nemzetközi tanulmány szerint Magyarország a világ hatodik leggyorsabban vezető országa. A vizsgálatot a brit székhelyű MoneySuperMarket végezte, amely főként biztosítási piaci elemzéseiről ismert. Ezúttal azt nézték meg, hogy a különböző országok autósai milyen átlagsebességgel közlekednek városon kívül, például autópályákon vagy főutakon.

Az adatokat a Google Routes API segítségével gyűjtötték, figyelembe véve több ezer hosszabb útvonalat. A rövid, városi szakaszokat nem vették bele a vizsgálatba, így a felmérés kifejezetten a nagyobb távokon, jellemzően országutakon és autópályákon zajló közlekedést tükrözi - írta meg a totalcar.

A lista élén az Egyesült Államok végzett, ahol az átlagos városon kívüli sebesség elérte a 109,5 km/h-t. Magyarországon ez a szám 101,2 km/h, amellyel olyan országokat előztünk meg, mint Németország vagy Kanada.

A tanulmány alapján a tíz leggyorsabban vezető ország között szerepel:

  • 1. Egyesült Államok – 109,5 km/h

  • 2. Kanada

  • 3. Új-Zéland

  • 4. Ausztrália

  • 5. Oroszország

  • 6. Magyarország – 101,2 km/h

A lista másik végén olyan országok szerepelnek, ahol az utak minősége, sűrűsége vagy a forgalom jellege miatt jelentősen alacsonyabb az átlagsebesség. Mauritániában például mindössze 22,9 km/h, de Málta (23,0 km/h) és Andorra (29,4 km/h) sem sokkal gyorsabb.

Fontos hangsúlyozni: ezek a számok önmagukban nem mondanak el mindent egy ország közlekedési kultúrájáról. Az, hogy egy országban magasabb az átlagsebesség, nem feltétlenül jelent veszélyesebb közlekedést. Több tényező is befolyásolja az adatokat:

  • Sebességhatárok – például Németországban az autópályák egy részén nincs felső korlát.

  • Autópálya- és úthálózat fejlettsége – minél több gyorsforgalmi út áll rendelkezésre, annál gyorsabban lehet közlekedni.

  • Forgalom sűrűsége és útviszonyok – városiasabb területeken vagy rossz minőségű utakon az átlagsebesség természetesen alacsonyabb.

  • Szabálykövetés és vezetési stílus – országonként változó, hogy a sofőrök mennyire tartják be a közlekedési szabályokat.

Címkék:

További cikkek