Kína hatóságai szigorúbb ellenőrzést vezetnek be az autók vezetést segítő rendszereivel kapcsolatban, miután márciusban egy halálos kimenetelű baleset történt egy Xiaomi SU7 modellhez köthetően. A baleset során a sofőr a fejlett vezetéstámogató (ADAS) rendszertől visszavette az irányítást, majd az autó betonoszlopnak csapódott és kigyulladt – írja a HVG.
A kínai döntés értelmében az autógyártók nem használhatják az „intelligens” és „autonóm” kifejezéseket hirdetéseikben, így a jövőben a vásárlók nem találkozhatnak ilyen ígéretekkel. A lépés a gyorsan fejlődő kínai autópiac technológiai fejlődését és a piac telítettségét is figyelembe veszi.
Ezen kívül a hatóságok megtiltják, hogy az autógyártók teszteljék és fejlesszék az ADAS-rendszereket az ügyfeleknek már leszállított járműveken, távoli szoftverfrissítések segítségével, hatósági jóváhagyás nélkül. Ez a döntés olyan cégeket is érint, mint a Huawei, amely több autómárkának szállít fejlett vezetést segítő technológiákat.
A kínai autópiacon az árverseny és a gyors technológiai terjeszkedés a fejlesztéseket minimális teszteléssel történő piacra dobott járművekkel is támogatta. A szigorúbb szabályozás ugyan lassíthatja a fejlődést és növelheti a költségeket, de szakértők szerint segíthet biztonságosabbá tenni az új technológiák bevezetését és stabilizálni a piacot.