A kínai villanyautó-gyártó, a BYD bejelentette európai terjeszkedési terveit, elsőként a német piacra koncentrálva - írta a TotalCar. A vállalat célja, hogy kevesebb mint fél év alatt szilárd pozíciót szerezzen Európa legnagyobb újautó-piacán – közölte Stella Li, a BYD elnökhelyettese.
Li kifejtette, hogy a BYD célja, hogy gyorsítsa eladásait Németországban, annak ellenére, hogy az Európai Unió büntetővámot vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra.
A BYD azonban már előre lépett: szegedi üzemükben 2025 végétől helyben gyártott villanyautók gördülnek majd le a futószalagról, amelyekre nem vonatkozik a vámintézkedés. Li szerint ez lehetővé teszi, hogy versenyképesek maradjanak az EU szigorodó károsanyag-kibocsátási normáinak bevezetésével is. „Azt gondolom, hogy jelentős piaci szereplők leszünk Európában” – mondta Li.
A BYD Németországban kibővítette értékesítési csapatát, céljuk pedig, hogy eloszlassák az autósok aggályait a kínai autóipar termékeivel kapcsolatban. Li szerint a BYD a japán és koreai autógyártók sikeres példáját követi, akik szintén szkepticizmussal szembesültek a piacon néhány évtizeddel ezelőtt.
Bár Li nem közölt pontos eladási célokat, elárulta, hogy a BYD járművei 25 ezer és 30 ezer euró közötti áron kerülnek majd forgalomba Európában, ami hozzávetőlegesen 10-12 millió forintnak felel meg.