Október 4-én az Európai Bizottság szavazásra bocsátotta a kínai elektromos autókra vonatkozó új vámtételeket, amelyeket a tagállamok többsége elfogadott. A döntés az Európai Unió tavaly októberben indított vizsgálatának eredménye, amelyben a kínai villanyautók esetleges állami támogatását vizsgálták a WTO szabályai szerint - közölte a Villanyautósok.
Kína támogatásai gyanúsak voltak, és bár néhány gyártó sikerrel fellebbezett, a vámok mostantól visszamenőleg is érvényesek lesznek. Az Európai Unió lakosságának 65%-os támogatására volt szükség, hogy a javaslat érvényesüljön. Bár Németország, Magyarország és még néhány ország ellenezte a döntést, a vámok bevezetése így is sikerült.
Az Automobilwoche és az Euronews szerint az alábbi cégek és modelljeik érintettek a kiegyenlítő vámokban:
- A BMW iX3, Mini Cooper és Mini Countryman 21,3%-os vámot kap.
- A BYD modelljei 17%-os extra vám alá esnek.
- A Cupra Tavascan 21,3%-os vámmal sújtott.
- Az MG, amelyet a SAIC gyárt, kapta a legmagasabb vámot, 35,5%-ot.
- A Tesla Model 3-ra 7,8%-os vámot szabtak ki.
- A Volvo EX30 19,9%-os vámtételt kapott.
A döntés komoly hatással lesz az európai és a kínai autóiparra.