410.50 Ft

389.99 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Csökkent a kereslet a kínai villanyautók iránt

10perc.hu
2024. 09. 02.
Csökkent a kereslet a kínai villanyautók iránt

Az Európai Bizottság által kivetett büntetővámok miatt jelentősen csökkent a kereslet a Kínából érkező villanyautók iránt Európában.

Az Európai Bizottság július 4-i döntése értelmében minden Kínából érkező villanyautóra plusz vámot vetettek ki, amelynek mértéke márkánként eltérő. Az intézkedés célja az volt, hogy megvédje az európai autógyártókat a kínai gyártók olcsóbb termékeivel szemben. Az eredmény nem maradt el: a kínai villanyautók iránti kereslet jelentősen csökkent. A Dataforce adatai szerint az MG és a BYD autói által képviselt EV-regisztrációk aránya a régióban 9,9%-ra esett vissza, míg tavaly júliusban ez a szám még 10,2% volt - közölte a totalcar.

Az MG anyavállalata, a SAIC különösen nagy veszteségeket szenvedett el: júliusban 38%-os visszaesést tapasztalt az európai regisztrációkban az egy évvel korábbi időszakhoz képest, és még nagyobb, 60%-os visszaesést júniushoz képest a JATO Dynamics kutatása szerint. Ez azt jelenti, hogy összességében júliusban kevesebb mint 14 ezer kínai villanyautót regisztráltak Európa-szerte, míg júniusban ez a szám meghaladta a 23 ezret.

A BYD, amely a világ egyik legnagyobb elektromos autógyártója, szintén érzékelte a változásokat. Júliusban megduplázta európai jelenlétét a tavalyi évhez képest, ennek ellenére 5,5%-os visszaesést könyvelhettek el a JATO adatai szerint. Ez a csökkenés valószínűleg átmeneti, mivel a BYD hamarosan megnyitja új gyárait Törökországban és Magyarországon. Ezekből az üzemekből származó járműveket már nem sújtják a mostani vámok, ami segíthet a kínai gyártónak abban, hogy visszanyerje piaci pozícióit Európában.

Azonban nem csak a kínai villanyautók iránti kereslet csökkent, hanem az elektromos autók iránti kereslet általában is visszaesett Európában, különösen Németországban, amely a régió legnagyobb autópiaca. A Németországban eladott elektromos autók száma 37%-kal esett vissza júliusban az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint, míg az előző évhez képest ez a csökkenés 20%-os volt. Ennek egyik fő oka az állami támogatások megszűnése, amelyek korábban jelentős ösztönző erőt jelentettek az elektromos autók vásárlására. A támogatások megszűnésével sok vásárló visszafogta keresletét, ami érezhetően befolyásolta az eladásokat.

Belgiumban és Dániában továbbra is magas az elektromos autók iránti kereslet, mivel ezeken a piacokon még mindig elérhetők a vásárlást ösztönző kedvezmények. Ez arra utal, hogy az állami támogatások jelentős szerepet játszanak abban, hogy az elektromos autók elterjedése továbbra is dinamikusan növekedjen. A kínai gyártók számára ez különösen fontos lehet, hiszen ezek a piacok továbbra is stabil keresletet biztosítanak számukra, míg más, nagyobb piacokon alkalmazkodniuk kell a változó környezethez.

A jövőre nézve a kínai autógyártóknak új stratégiákat kell kidolgozniuk, hogy ellensúlyozzák a vámok és a támogatások megszűnésének hatásait. A BYD és más gyártók azon dolgoznak, hogy növeljék helyi gyártókapacitásukat Európában, ami segíthet nekik abban, hogy megőrizzék versenyképességüket. Az európai piac továbbra is kulcsfontosságú marad számukra, de az új kihívásokkal való szembenézés komoly feladatot jelent a következő években.

Főkép forrása:
Northfoto

További cikkek