Az elektromos autók piacát világszerte egyre több kihívás éri, és ez alól Magyarország sem kivétel - írta az NRGReport. A villanyautók eladásainak csökkenése mostanság különösen nagy figyelmet kap, hiszen hazánk gazdasága szorosan kötődik az autóiparhoz. Számos tényező áll a visszaesés mögött, amelyek közül az egyik legfontosabb a gazdasági visszaesés, valamint a kormányzati támogatások megszűnése.
Németországban például az elektromos autók eladásai az első hat hónapban drasztikusan visszaestek. A magánvásárlók körében az eladások 47 százalékkal csökkentek, míg a tölthető hibridek esetében ez az arány 37 százalék volt. A céges vásárlásoknál sem jobb a helyzet: itt az elektromos autók eladásai 41 százalékkal, míg a hibrideké 33 százalékkal estek vissza.
Az eladások visszaesésének oka részben a Hertz autókölcsönző cég döntésére vezethető vissza, akik több ezer használt Tesla Model 3-at dobtak piacra, ami nagyban befolyásolta a használt elektromos autók árait. Emellett a Tesla folyamatos árcsökkentései is hozzájárultak a piac telítettségéhez és az árak csökkenéséhez.
Az elektromos autók piaca most új kihívásokkal néz szembe, különösen azok a márkák, amelyek teljesen a villamosítás irányába fordultak. A Tesla Model Y például a 24 ezer darabos mínusz miatt a tavalyi első helyről idén a nyolcadik helyre csúszott vissza Európában. Ezzel szemben a hagyományos hajtású modellek, mint a Dacia Sandero és a VW Golf továbbra is vezetik az eladási listákat.
Bár a piac jelenlegi helyzete aggodalomra ad okot, van némi pozitívum is. Az eladások csökkenése miatt a vásárlók most nagyobb kedvezményekre számíthatnak az autókereskedőknél, és a használt elektromos autók árai is csökkentek, mivel egyre több jármű kerül vissza a piacra a lejárt lízingszerződések miatt.