A közelgő KRESZ-módosítások számos újítást hozhatnak a közlekedés résztvevői számára, beleértve a kerékpárosok és elektromos rollerek használóinak kötelező felszereléseit és sebességkorlátozásait. A tervezett változások célja, hogy a közlekedés biztonságosabbá és átláthatóbbá váljon, különös tekintettel a mikromobilitási eszközökre - elemezte a Telex.
A szabályozás új elemei közé tartozhat a bukósisak fokozatos kötelezővé tétele a fiatalabb kerékpárosok számára, míg az elektromos rollerek esetében a teljesítmény alapján külön kategóriákat vezetnének be. Az új szabályok szerint az autósoknak is nagyobb felelősséget kell vállalniuk a gyalogosok biztonságáért, és új előírások vonatkozhatnak a kerékpárosok közlekedésére is, például a sebességkorlátozások és az egyirányú utcákba való behajtás terén.
A közlekedés szabályainak változásait Major Róbert ezredes és dr. Fülöp Ágnes nyugalmazott bíró is részletezte a lapnak. A tervezett módosítások között szerepel a kerékpáros bukósisak fokozatos kötelezővé tétele, amely először a 14 év alattiak számára lenne kötelező. Az elektromos rollerek esetében külön szabályok vonatkoznának a kisebb és nagyobb teljesítményű járművekre, például a nagyobb teljesítményű rollerekhez bukósisak és kötelező biztosítás is szükséges lenne. Emellett a kerékpárosok számára is új sebességhatárokat vezetnének be, valamint megengednék számukra az egyirányú utcákba való behajtást szemből bizonyos feltételek mellett.
A tervezett módosítások egyik fontos célja a közlekedés biztonságának növelése, különös tekintettel a gyalogosokra és a sérülékeny közlekedési eszközökre. Az autósoknak a jövőben már nemcsak a gyalogosok átkelésekor, hanem annak szándéka esetén is lassítaniuk kellene. Ezen kívül a kerékpárosok számára is új szabályok lépnének életbe, amelyek pontosabban meghatároznák, hogy milyen sebességgel közlekedhetnek, és milyen előírásokat kell betartaniuk a közlekedés során.
Az elektromos rollerek és más mikromobilitási eszközök használatának szabályozása is része a tervezett változásoknak. A kisebb teljesítményű rollerekre alapvetően a kerékpárosokra vonatkozó szabályok lennének érvényesek, míg a nagyobb teljesítményű rollerek esetében szigorúbb előírásokat vezetnének be.