Ez az impozáns Super Eco Combi, más néven Duo Trailer, a holland Ewals Cargo Care innovációja, amelyet először 2017-ben mutattak be. Az új kamion célja, hogy környezetbarátabb módon szállítson több árut, miközben csökkenti a károsanyag-kibocsátást a hagyományos, 16,5 méter hosszú kamionokhoz képest - írja a Vezess.
A szerelvény két 13,6 méter hosszú félpótkocsiból áll, melyeket összekapcsolásukkal hoznak létre.
Az egyik félpótkocsi a vontatójármű nyeregszerkezetéhez csatlakozik, míg a másik félpótkocsi egy dolly segítségével kapcsolódik az előzőhöz. Ez a konstrukció jelentős hosszúságnövekedést eredményez, amely már szabad szemmel is jól látható.
A két félpótkocsi vontatásáról egy 660 lóerős Scania 660S gondoskodik, amely 6×2-es hajtásképlettel rendelkezik.
A tesztet végző Krog Transport & Logistics cég nemcsak Dániában, hanem Svédországban is tervezi az új kamion kipróbálását. Svédországban 2023-tól engedélyezték a 34,5 méter hosszú kamionokat, amelyek akár 74 tonnás össztömeggel is rendelkezhetnek, de ezeket csak meghatározott útvonalakon lehet használni, és 6×4-es hajtásképletű vontatókat követelnek meg.
A Duo Trailer révén a vállalatok több rakományt szállíthatnak alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás mellett, ami a fuvarozási piac jelenlegi igényeinek is megfelel. Bram Ewals, az Ewals Cargo Care ügyvezető igazgatója hangsúlyozta,
hogy az extra hosszú kamionok 4-6 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki a normál hosszúságú kamionokhoz képest, ami a kettős pótkocsi konstrukciójának köszönhető.
Ugyanakkor az össztömeg növekedése miatt a vontatónak erősebb motorra és nagyobb üzemanyag-fogyasztásra van szüksége, mint egy 40 tonnás össztömegű szerelvény esetében.