Bár Magyarországon nem olyan zordak a telek, mint a szomszédos országokban, mégis érdemes télen téli abroncsra váltani, noha a törvény idehaza erre nem kötelez minket. Az új gumi kiválasztása persze nem egyszerű, hiszen a kínálat rendkívül széle, egy átlagember pedig nem biztos, hogy csak úgy, ránézésre meg tudja mondani, melyik abroncs is éri meg az árát.
Szerencsére a Német Autóklub szeretné megkönnyíteni a dolgunkat, ezért minden évben vizsgálatnak veti alá különböző méretekben a prémium, közép és alacsony kategóriás abroncsokat, legalább is párat közülük, hogy kiderüljön, valóban tudják-e hozni azt a teljesítményt, amelyet a gyártó ígér. A 2023-as eredmények már meg is születtek, idén 205/60 R16-os és a 225 45 R17-es méretű gumikat vizsgálták száraz, nedves, jeges és havas útviszonyok közt, illetve biztonsági és környezetvédelmi szempontból. Lássuk, milyen eredmények születtek – írja az Autotire.
Hogyan teljesítettek idén a 205/60 R16-os méretű téli gumik az ADAC teszten?
A 205/60 R16 méret leginkább a kisebb hobbi terepjárók és városi autók mérete, olyan autók közlekednek vele, mint a Kia XCeed vagy a Dacia Sandero Stepway, a teszthez pedig egy Volkswagen T-Roc modellt használtak az ADAC tesztelői. Hét abroncsnak sikerült jó minősítést elérni az összesített eredmények alapján:
- Dunlop Winter Sport 5
- Michelin Alpin 6
- Goodyear UltraGrip 9+
- Continental WinterContact ST 870 P
- Hankook Winter i*cept RS3
- Bridgestone Blizzak LM 005
- Firestone Winterhawk 4
A Dunlop Winter Sport 5 és a Michelin Alpin 6 nemcsak havas körülmények között teljesített jól, de száraz útviszonyok között is kiemelkedőnek bizonyult, arról már nem is beszélve, hogy ez a két abroncs büszkélkedhet a legmagasabb gyárilag kalkulált futásteljesítménnyel is.