2025. 12. 05.

382.03 Ft

327.47 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Kína megint betámadta Magyarországot! Most éppen az elektromos autók piacán

Kína megint betámadta Magyarországot! Most éppen az elektromos autók piacán
2023. 10. 21.
Fotó: 10perc.hu

A kínai autógyárak már pár éve beszivárogtak az európai piacokra, a legújabb versenyző hazánkban a három modellel startoló BYD, amely csak elektromos autókat árusít Magyarországon.

Build Your Dreams, vagyis Építsd meg az álmaidat magyarul, ez a neve a kínai autópiac egyik legkomolyabb márkájának, amit legtöbb helyen egyszerűen csak BYD-nek hívnak. Nos, ez a cég már hazánkba is megérkezett, a napokban belépett a magyar autópiacra. Ráadásul a tisztán elektromos járműveiknek értékesítését a kelet-közép-európai régióban elsőként hazánkban kezdi meg.

Egyelőre három modell kapható a kínálatban, a Dolphin, az Atto3 és a Seal. Az utóbbi egy prémium-villanyszedán, s leginkább talán a Porsche Taycanra emlékeztet. Minőségben, luxusban, komfortérzetben felveszi a versenyt a német prémiummárkákkal, ám árban sokkal, de sokkal jobb náluk. Az 570 kilométeres hatótávú BYD Seal 18 millió forintról indul. 


A tisztán elektromos járműveiknek értékesítését a kelet-közép-európai régióban elsőként hazánkban kezdi meg a BYD     Fotó: 10perc.hu


Csak példaként jegyezzük meg, hogy kis Volkswagen ID.3, ami akkora, mint egy Golf, 17,5 millióról indul. A Hyundai elektromos limuzinjának, az Ioniq 6-nak 20,6 millió az alapára. És ez csak két szerény modell, amelyeket kenterbe ver a Seal. A hasonló méretű, 37,8 milliós Tesla Model S más kategória, de csak a vételárát és a hatótávját tekintve, mert minden másban felveszi a versenyt a nagy nevű amerikai riválisával.

De főhet a fejük a konkurenseknek a 420 km-es hatótávú Atto3 szabadidőautó miatt is. Roppant kelendő ez a kategória, s a C szegmensű BYD-nek remek a formája, s még menőbb a játékos belseje. Az induló ár nincs 14 millió forint, ami igazán kelendővé teheti a villanyautót kereső vevők körében. A nehezen értelmezhető dizájnú Hyundai Kona EV például több mint 1 millióval magasabbról, 15,3 millió forintról indul.


Az 570 kilométeres hatótávú BYD Seal ára 18 millió forintról indul    Fotó: 10perc.hu


Szintén komoly fegyver a kínaiak repertoárjában a 11 millió forintos, alapban 310 km-es hatótávú Dolphin. Ez a kis városi autó nagyjából akkora, mint az ID.3, s bár valamivel többe kerül, mint a 8,8 millióról induló fapados villany-Dacia, a Spring, de jóval többet ad. Ugyanakkor 12,6 millióért kapható olyan akkupakkal, amellyel 427 kilométert is képes megtenni. Belül érezhető, hogy ez a legolcsóbb típus a kínálatban, az anyagok minősége már elmarad a nagyobb modellekétől, egyszerű, funkcionális a belső, de azért cseppet sem bántóan gagyi, sőt.

Első körben tehát három modell-lel lendül támadásba a BYD, amelyekre 6 év vagy 150 ezer kilométer, az akkura 8 év vagy 200 ezer kilométer garanciát vállal, valamint 24 órás országúti segélyszolgálatot is biztosít. Egyelőre csak két budapesti kereskedés (Wallis Motor és a Duna Autó) árulja a BYD-ket, de két éven belül már legalább 20 kereskedésből álló hálózatot építenek ki.

További cikkek