414.65 Ft

394.45 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Kína megint betámadta Magyarországot! Most éppen az elektromos autók piacán

10perc.hu/Kiss B. László
2023. 10. 21.
Kína megint betámadta Magyarországot! Most éppen az elektromos autók piacán

A kínai autógyárak már pár éve beszivárogtak az európai piacokra, a legújabb versenyző hazánkban a három modellel startoló BYD, amely csak elektromos autókat árusít Magyarországon.

Hirdetés

Build Your Dreams, vagyis Építsd meg az álmaidat magyarul, ez a neve a kínai autópiac egyik legkomolyabb márkájának, amit legtöbb helyen egyszerűen csak BYD-nek hívnak. Nos, ez a cég már hazánkba is megérkezett, a napokban belépett a magyar autópiacra. Ráadásul a tisztán elektromos járműveiknek értékesítését a kelet-közép-európai régióban elsőként hazánkban kezdi meg.

Egyelőre három modell kapható a kínálatban, a Dolphin, az Atto3 és a Seal. Az utóbbi egy prémium-villanyszedán, s leginkább talán a Porsche Taycanra emlékeztet. Minőségben, luxusban, komfortérzetben felveszi a versenyt a német prémiummárkákkal, ám árban sokkal, de sokkal jobb náluk. Az 570 kilométeres hatótávú BYD Seal 18 millió forintról indul. 


A tisztán elektromos járműveiknek értékesítését a kelet-közép-európai régióban elsőként hazánkban kezdi meg a BYD     Fotó: 10perc.hu


Csak példaként jegyezzük meg, hogy kis Volkswagen ID.3, ami akkora, mint egy Golf, 17,5 millióról indul. A Hyundai elektromos limuzinjának, az Ioniq 6-nak 20,6 millió az alapára. És ez csak két szerény modell, amelyeket kenterbe ver a Seal. A hasonló méretű, 37,8 milliós Tesla Model S más kategória, de csak a vételárát és a hatótávját tekintve, mert minden másban felveszi a versenyt a nagy nevű amerikai riválisával.

De főhet a fejük a konkurenseknek a 420 km-es hatótávú Atto3 szabadidőautó miatt is. Roppant kelendő ez a kategória, s a C szegmensű BYD-nek remek a formája, s még menőbb a játékos belseje. Az induló ár nincs 14 millió forint, ami igazán kelendővé teheti a villanyautót kereső vevők körében. A nehezen értelmezhető dizájnú Hyundai Kona EV például több mint 1 millióval magasabbról, 15,3 millió forintról indul.


Az 570 kilométeres hatótávú BYD Seal ára 18 millió forintról indul    Fotó: 10perc.hu


Szintén komoly fegyver a kínaiak repertoárjában a 11 millió forintos, alapban 310 km-es hatótávú Dolphin. Ez a kis városi autó nagyjából akkora, mint az ID.3, s bár valamivel többe kerül, mint a 8,8 millióról induló fapados villany-Dacia, a Spring, de jóval többet ad. Ugyanakkor 12,6 millióért kapható olyan akkupakkal, amellyel 427 kilométert is képes megtenni. Belül érezhető, hogy ez a legolcsóbb típus a kínálatban, az anyagok minősége már elmarad a nagyobb modellekétől, egyszerű, funkcionális a belső, de azért cseppet sem bántóan gagyi, sőt.

Első körben tehát három modell-lel lendül támadásba a BYD, amelyekre 6 év vagy 150 ezer kilométer, az akkura 8 év vagy 200 ezer kilométer garanciát vállal, valamint 24 órás országúti segélyszolgálatot is biztosít. Egyelőre csak két budapesti kereskedés (Wallis Motor és a Duna Autó) árulja a BYD-ket, de két éven belül már legalább 20 kereskedésből álló hálózatot építenek ki.

Főkép forrása:
10perc.hu

További cikkek