391.63 Ft

367.66 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Kellemes családi dobozos – Nissan Townstar Combi

10perc.hu/Kiss B. László
2023. 06. 22.

Mint a dinoszauruszok, a kihalás felé halad a kishaszongépjárművekből egyterűvé alakított autók kategóriája.

Köszönik szépen a Renault–Nissan Szövetségnél, s talán még egy üdvözló táviratot is küldtek a PSA-konszern vezetőinek, hogy befejezték a Citroën-Peugeot személyszállító furgonok robbanómotoros változatának a gyártását. A Nissan Townstar Combi ugyan csak benzines kivitelben kapható, de még így is jóval olcsóbb, mint a full elektromos Citroën e-Berlingo vagy a Peugeot e-Rifter. Ugyanakkor a Nissan Townstar Combiból is kapható villanymotoros modell.

A Townstar tulajdonképpen egy minimálisan átrajzolt orrú Renault Kangoo, de nincs ezzel baj, sokan csinálják ezt az autóiparban a testvércégek között. Az 1,893 méter magas Townstar Combi karakterét az eleje adja, hatszögletű és egyben V alakú hűtőrácsot kapott a kocsi, amivel nissanosabbá teszi a külsőjét. Önálló alkotás még a LED-es fényszóró is, amelyet alulról egy fényes fémelem támogat vizuálisan. Ezzel nagyjából ki is fújt a különbségek tárháza a francia dobozoshoz képest. Látványos eltéréseket ne várjunk.


Az 1.3 DIG-T alapváltozat 130 lóerős turbómotorral 10,6 millió forinttól indul    Fotó: 10perc.hu


Ezeknél a típusú kocsiknál alaptétel, hogy ahány ajtó, annyi különböző nyitási mód: az első ajtók hagyományos módon nyílnak, a hátsó üléssorba azonban már tolóajtón keresztül juthatunk be, ami igazán praktikus megoldás egy családi autónál. Hátul a csomagtérajtó függőlegesen nyílik, ami azonban nem a legelőnyösebb akkor, ha egy falhoz vagy fához tolatva állunk be, plusz még a lecsukásához is erő kell.

Az utastér meglepően kulturált, tetszetős és divatos, pláne, ha azt nézzük, hogy ezt eredetileg mégiscsak áruszállításra tervezték. Néhány ízléses betét a műszerfalon és némi ajtókárpit, s máris komfortosabb a műanyag belső. Odabent persze a kormányra tett Nissan logón kívül minden ugyanaz, mint a Renault Kangooban. A belső nincs túlvariálva, mégis ízléses és könnyen értelmezhető szerencsére. Könnyű kiigazodni a sofőr előtti műszeregységen, az analóg fordulatszámmérő és a sebességmérő közötti kicsi kijelzőn rengeteg adat jeleníthető meg hipp-hopp.

Rengeteg tároló, kis pakolórekesz van a Nissan Townstarban. Óriási fej- és lábtér jutott a hátsó utasoknak, a legmagasabbak is kényelmesen üldögélhetnek ott, akár egy kosárlabdázó is elfér. A csomagtartó kapacitása akár 2500 liter is lehet, de még az alaphangon is óriási, 775 literes. A második üléssor előre és hátra is csúsztatható, attól függően, hogy több helyre vagy nagyobb raktérre van szüksége a famíliának.


Néhány ízléses betét a műszerfalon és némi ajtókárpit, s máris komfortosabb a műanyag belső    Fotó: 10perc.hu


És ez a kategória tulajdonképpen erről szól: nagy családi autó viszonylag olcsó. Persze már amennyire, mert az új Nissan Townstar Combi akciós árát is megkérik azért, az 1.3 DIG-T alapváltozat 130 lóerős turbómotorral 10,6 millió forinttól indul. Öt-hat éve ennyiért még egy X-Trailt is kapunk, de változnak az idők, pláne az árak, és sajnos nem a mi szájízünk szerint. És az is kár, hogy nincs dízelmotoros kivitel belőle, mert a 9-10 literes városi fogyasztás sem kellemes.

A Nissan Townstar Combinak nemigen van ellenfele a magyar piacon. A Renault Kangoo ezen változata nem kapható nálunk, ahogy a Citroën Berlingo/Peugeot Partner duplafülkés benzinmotoros verzióját sem forgalmazzák, ami még alternatíva lehetne. Egyetlen ellenfele minálunk a Ford Tourneo Connect, de csak papíron, mert az amerikai autó 3 millió forintról többről indul, így nem komoly opció a Nissan dobozos családi autójával szemben.

Főkép forrása:
10perc.hu

További cikkek