Az első negyedévben nőttek a Mercedes-Benz eladásai világszerte, ezen belül is a prémium márkák és az elektromos modellek értékesítése ért el kimagasló növekedést a konszern ma publikált jelentése alapján. Az év első három hónapjában 503 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz Cars, 3 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
A Mercedes-Benz márkának a kiemelten luxus szegmense, az AMG, a G-osztály és a Maybach 18 százalékos növekedést ért 91,8 ezer autó értékesítésével. Az akkumulátoros hajtású elektromos autók (BEV) értékesítése a csoportnál 89 százalékkal emelkedett 51,6 ezerre, ami a teljes értékesítés közel tíz százalékát adta, szemben az egy évvel korábbi 6 százalékos aránnyal.
A legnagyobb növekedés az európai piacokon volt, ahol 8 százalékkal több, 163,9 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz, ezen belül Spanyolországban 28 százalékos, Olaszországban 22 százalékos, Németországban pedig 21 százalékos (60,5 ezerre) volt a növekedés. A prémium márkák eladása Európában 46 százalékkal nőtt, a BEV modellek eladása 41 százalékkal emelkedett és a teljes értékesítés 17 százalékát adta.
Ázsiában éves bázison 3 százalékkal nőttek az eladások 247,7 ezerre az első negyedévben. A prémium márkákból Kínában – ahol az E-osztály volt a legnépszerűbb – 20,5 ezret értékesítettek, egy százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Észak-Amerikában alig változtak az eladások, egy százalékkal nőttek 75,1 ezerre. Az Egyesült Államokban 64,5 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz gyakorlatilag az egy évvel korábbival megegyező mennyiséget.