Jó hír érkezett azoknak, akik új autó vásárlásán gondolkodnak, Ugyanis a Covid miatti csiphiány lassan kezd megszűnni, így a brutálisan hosszú várakozási idő kezd normalizálódni. Például a Citroen gyártó helyszínein csaknem teljesen helyreállt az alkatrészellátás, a csiphiány már nem nehezíti az importőrök készletezését és a megrendelések teljesítését.
Marton András, a C Automobil Import Kft. Citroën márkaigazgatója emlékeztetett arra, hogy a márka a koronavírus-járvány előtt is képes volt gyorsan kiszállítani a megrendelt járműveket, most pedig - túljutva az iparágat tavaly sújtó alkatrészhiányon - ismét megfelelő szintre emelkedtek a készletek.
A magyarországi újautó-piacon tavaly 2333 Citroen kelt el, ezzel a márka részesedése 1,81 százalék lett. Az új autók több mint fele teherjármű, a többi személyautó, előbbi esetében minimális volt tavaly az elektromos meghajtású, míg az utóbbinál megközelítette a 8 százalékot. A tervek szerint 2025-re a márka minden modellje elérhető lesz elektromos változatban is.
A modelloffenzíva részeként Magyarországon is bemutatták a spanyolországi Villaverdében készülő új Citroen C4 X szedánt és elektromos változatát, az e-C4 X Electric-et, amelyeket a következő időszakban további Citroën modellek új plug-in hibrid és elektromos változatai követnek.